פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
חח"י פרסמה מכרז לגז נוזלי
07/08/2015 17:02

חברת החשמל פרסמה מכרז לרכישת מטען גז נוזלי LNG, בעקבות השימוש המוגבר בגז שימי השרב. המכרז הוא לכמות של 120-130 אלף מ"ק של גז נוזלי שהם 2.7 -3 מיליון MMBTU (מיליון יחידות חום בריטיות). ההצעות יוגשו עד ה-17 באוגוסט וחברת החשמל מבקשת שהמטען יסופק בלוח זמנים קצר יחסית – בין ה-7 ל-14 בספטמבר.

 | חדשות האנרגיה |

החברה מפעילה אניית גז נוזלי המסייעת לחברה להתגבר על עודפי ביקוש כאשר צריכת הגז עוברת את המכסה שמספק מאגר תמר. השבוע בשיא החום עשתה החברה שימוש מוגבר בגז הנוזלי ואף נאלצה לשרוף במקביל אלפי טונות של סולר במאמץ לספק את הצריכה הגבוה של החשמל. על פי הערכות גרם הגידול בצריכת החשמל לעלויות עודפות של למעלה ממאה מיליון שקלים, כתוצאה מהשימוש בגז נוזלי שמחירו כפול ממחיר הגז המוזרם בצינור ושריפת עשרות טונות של סולר שמחירו גבוה בהרבה. מחיר חידוש המטען באניית הגז הנוזלי נאמד ב-30 עד 35 מיליון דולר. המחיר המדויק תלוי בתוצאות המכרז שמקיימת החברה. על פי תנאי המכרז תטען אניית הגיזוז את הגז באחד הנמלים הסמוכים.

הגז הנוזלי המסופק באמצעות אוניה המוצבת קבע מול חופי חדרה נועד לשמש גיבוי לאירועי מחסור בגז, ובכירים במשק החשמל טוענים שאין די באוניה אחת כדי לספק את הביטחון האנרגטי הנדרש. גל חום מתמשך יותר עשוי להשאיר את משק החשמל ללא גיבוי של גז נוזלי ולאלץ את יצרני החשמל לשרוף סולר בכמויות שישפיעו על חשבון החשמל ויגבירו את זיהום האוויר. בעבר עלו הצעות להציב מול חופי הדרום אניה מגזזת נוספת, לפחות עד להשלמת פיתוח שדה לוויתן והנחת צינור גז נוסף בין מאגרי הגז לחופי המדינה 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy