פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שטייניץ נפגש שוב עם מנהלי חברות הגז
09/08/2015 19:28

שר האוצר יובל שטייניץ המשיך היום במאמצים למצוא פתרון מוסכם למחלוקת על מתווה הגז, כשברקע דרישת אנשי משרד האוצר להוריד את מחיר הגז במתווה. בפגישה עם מנהלי חברות הגז שהתקיימה היום במשרד האנרגיה לא הושגה התקדמות ממשית, מנהלי חברות הגז, ובראשם מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל ביני זומר, חזרו על עמדתם שאין לשנות את תנאי החוזים שנחתמו, וכי כל הפחתה במחיר הגז בחוזים לעתיד יסכן את הכיסוי לגייס הון לפיתוח המאגרים.

 | חדשות האנרגיה |

כאשר החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לעכב את אישור המתווה ולשקול חלק מהטיעונים שהועלו בשימוע שנערך, הודיע שטייניץ כי הוא פועל להביא לאישור מיידי של המתווה "תוך 10 ימים". אולם מאז החליט ראש הממשלה לזרז את דיוני הממשלה בתקציב והלוח הזמנים נסוג. השבוע כבר אין מדברים בלשכת שטייניץ על תאריך יעד להשלמת הדיונים. תאריך היעד הנוכחי הוא ככל הנראה ה-2 אישור הממשלה. בדיון בכנסת עשויה הקואליציה להתקשות בגיבוש רוב להחלטה, שכן חברי נסיעת בספטמבר, המועד בו תתכנס הכנסת לדיון מיוחד בתקציב, ובו אמור להיות נדון גם מתווה הגז שיקבל את כולנו ואולי גם סיעת ש"ס עשויים שלא לתמוך בהצעה המוזילה באופן משמעותי את הגז לעומת המחיר שנקבע במתווה.

שר האוצר משה כחלון, המנוע על פי התחייבותו מהתערבות בדיון על מתווה הגז, אמר בראיונות בסוף השבוע כי מחיר הגז שייקבע יהיה נמוך מהמחיר שנקבע במתווה. כחלון דיבר בתכנית חדשות השבת של ערוץ 2 וביומן הבוקר של גלי צה"ל ואמר כי השר להגנת הסביבה אבי גבאי הביע את דעת סיעת כולנו בכך שהתנגד למתווה. כחלון אמר כי לדעתו יש לפרק מונופולים ואם אי אפשר לפרק יש להטיל פיקוח על מחיריהם. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy