פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
הממונה התיר התארגנות לרכישת חשמל
10/08/2015 15:08

רשות ההגבלים העסקיים אישרה להתאחדות התעשיינים להתקשר בהסכמי מסגרת עם יצרני חשמל פרטיים, הסכמים שנועדו לייעל ולפשט לטובת התעשיינים את המשא ומתן הפרטני מול כל יצרן חשמל ובכך להוזיל את עלויותיו. האישור ניתן בתנאי שההסכמים עצמם יובאו לאישור הממונה. כל תעשיין, גם מי שאינו חבר בהתאחדות, יוכל להצטרף להסדר ההטבה בכל עת ולזכות באפשרות להצטרף אליו מרגע הצטרפותו כחבר התאחדות ללא כל "תקופת אכשרה".

|  חדשות האנרגיה |

במסגרת ההסדר, ההתאחדות תפיץ לחבריה מספר הסכמי מסגרת לרכישת חשמל בנוסח אחיד מוצע, שאת תנאיו של כל אחד מהם, למעט המחיר, תגבש במשא ומתן שייערך על ידי נציגיה ומומחים מטעמה מול יצרני החשמל, בניסיון להגיע לתנאי רכישה מיטביים של חשמל עבור חבריה. במסגרת זו, מבקשת ההתאחדות לנסח הסכם מסגרת אחיד עם כל אחד מיצרני החשמל בנפרד. התעשיינים יוכלו לנהל משא ומתן עם היצרן על שיעור ההנחה על בסיס הסכמי המסגרת.

הסכמי המסגרת של ההתאחדות לא יכללו התניות מסחריות הנוגעות להתקשרות הפרטנית שבין התעשיין ויצרן החשמל, ובכלל זה, לא יסוכמו היבטים הנוגעים לכמויות צריכת החשמל, היבטים הנוגעים לביטחונות והערבונות לתשלום או היבטים הנוגעים למחיר הסופי או גובה ההנחה, שיוסכם בין התעשיין ויצרן החשמל. למעשה, הסכמי המסגרת נועדו לכלול את ההוראות המרכזיות אשר נכללות בדרך כלל בהסכמים לרכישת חשמל מיצרנים.

יצויין שבעבר אישר הממונה על ההגבלים העסקיים לתעשיינים להתארגן לרכישה קבוצתית של גז משותפות תמר אולם האישור התקבל לאחר שמרבית החוזים עם תמר נחתמו ועד כה לא נוצל ההיתר. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy