פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
הוכפלה אספקת הגז בין אשדוד לשורק
10/08/2015 18:42

רשות הגז הטבעי אישרה לחברת נתג"ז להזרים גז במקטע אשדוד – שורק. מקטע ההולכה באורך של 22 ק"מ ובקוטר של "30 מחבר את תחנת הקבלה באשדוד לתחנת הגז בשורק הסמוכה לתל נוף. זהו מקטע ההולכה השני בתוואי זה והוא הונח במקביל לקו הקיים בקוטר של "24 שמופעל משנת 2007. סך תקציב הפרויקט עמד על 158 מיליון שקל.

 | חדשות האנרגיה |

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, בירך על המקטע החדש, ואמר, כי הוא בעל חשיבות רבה בתוספת יתירות למערכת ההולכה, ומכין אותה לקליטת כמויות גז נוספות מתמר, זאת לאור הגידול בצריכת הגז הטבעי שחל בשבועות האחרונים במהלכם נשבר שיא הצריכה בישראל 3 פעמים.

מקטע אשדוד - שורק הוא אחד ממקטעי ההולכה החשובים שהקימה לאחרונה חברת נתג"ז, בעיקר בשל חיוניותו להמשך מוכנותה של מערכת ההולכה הארצית לקראת הגידול הצפוי בביקוש לגז טבעי בטווח המידי ובשנים הבאות, ולאור הגדלת כמויות הגז הטבעי המוזרמות ממאגר תמר למערכת דרך תחנת הקבלה של נתג"ז באשדוד. הוא יאפשר את הגדלת כושר הולכת הגז הטבעי לתחנות הכוח בדרום ולכלל צרכני הגז הטבעי במרכז הארץ ודרומה ובנוסף יגביר משמעותית את יתירות מערכת ההולכה באזור המרכז.

המקטע החדש יאפשר הזרמה נוספת של כ- 1.1 מ"ק לשעה. הזרמה זו תתווסף להזרמות שמתבצעות כיום דרך קו ''24  בסך של כ- 0.8 מ"ק לשעה, והוא חלק מתוכנית הפיתוח של נתג"ז המאושרת על ידי רשות הגז הטבעי. במסגרת תוכנית הפיתוח, תשלים נתג"ז עד סוף שנת 2016 את הרחבת מערכת הולכת הגז הטבעי ב- 160 ק"מ נוספים בפריסה ארצית. במסגרת התכנית מבוצעים מספר פרויקטים, הקו המזרחי אשר יהווה עורק ראשי במערכת ההולכה, ויאפשר את אמינות האספקה לכל רחבי הארץ, ובכך יגביר את יתירות מערכת ההולכה וייתן מענה לגידול הצפוי בביקושים . הקו לירושלים שבו הסתיים מקטע יסודות-מסילת ציון, הקו לפלמחים אשר יושלם בחודשים הקרובים, הקו לנילית אשר נמצאת לקראת תחילת הקמה וכן קו דברת-ציפורית אשר הופעל בתחילת שנה זו. עד עתה הצריכה השעתית המקסימלית במשק הישראלי עמדה על כ-1.8 מ"ק לשעה. מכאן שהקו יאפשר הזרמה גדולה הרבה יותר ויאפשר לעמוד בשיאי ביקוש גבוהים יותר.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy