פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
תכנית אוויר נקי לחיפה
12/08/2015 09:26

המשרד להגנת הסביבה הציג היום את תכנית הפעולה הלאומית לאזור מפרץ חיפה, בהשקעה של 330 מיליון שקל על פני חמש שנים. התכנית תטפל בשיפור איכות האוויר במפרץ, הגברת הפיקוח והאכיפה, ניטור מזהמים, המחקרים בריאותיים ובהנגשת המידע לציבור.

 | חדשות האנרגיה  |

 התוכנית בשיתוף משרדי התחבורה, האוצר והבריאות, עירית חיפה, איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה צפויה להביא להפחתה נוספת של 50% בזיהום האוויר, על ידי טיפול במקורות זיהום: מפעלים גדולים וקטנים, בתי הזיקוק, כלי רכב, כלי שייט ותחנות תדלוק . המפרץ יוכרז "אזור אוויר נקי", על פי מודל המיושם ב-200 ערים ברחבי העולם.

בתעשייה צפויה הפחתה של כ 80% בפליטות המזהמים העיקריים עד שנת 2018  על ידי מעבר לשימוש בגז טבעי, וצמצום פליטות במפעלים העיקריים. המשרד יגדיל ב-60% את מספר המפקחים באזור. מערך ניטור איכות האוויר יורחב למזהמים שלא נוטרו עד כה ויוכפלו מספר נקודות הדיגום.

באזור הנקי תוגבל כניסת כלי רכב מזהמים ויופחתו בכ-40% תעריפי הנסיעה למשאיות במנהרות הכרמל.  משאיות האשפה של העירייה יוסבו לגז טבעי  וייושם פרויקט החלוץ הראשון של אוטובוסים המונעים בגז טבעי.  תסובסד התקנת אמצעי הפחתת זיהום לרכבים כבדים ובתחנות דלק יותקנו מערכות ייעודיות לצמצום פליטות אדי דלק בעת תדלוק כלי רכב בבנזין.

בנמל החדש יותקנו נקודות הטענה לספינות על מנת שישתמשו בהנעה חשמלית במקום במנועים מזהמים בעת תמרונים בנמל.

השר להכנת הסביבה אבי גבאי אמר עם הצגת התכנית: "לתושבי מפרץ חיפה יש זכות בסיסית לנשום אוויר נקי. אנו מתניעים תכנית עבודה מלווה בתקציבים מתאימים בכדי לממש את זכותם"

שר האוצר משה כחלון אמר: "הזיהום במפרץ חיפה הוא בעיה לאומית ונדרשת לה תכנית לאומית. מטרופולין חיפה הוא מטרופולין ענק שחייב לקבל תמיכה על מנת שיוכל להמשיך ולממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בו,  הן לצורך הגדלת  האוכלוסייה והן לצורך שיפור רמת החיים של התושבים. אנו נחושים להוציא את תכנית החירום לפועל בהקדם ונעמיד לצורך כך את המשאבים והגיבוי הפוליטי  הנדרשים."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy