פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
ירידה ברווחי טן
12/08/2015 14:07

ירידה ברווחים ובהכנסות של חברת הדלק טן, החברה דיווחה כי ברבעון השני של השנה הסתכמו הכנסותיה ב-232 מיליון שקל לעומת 287 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח היה 6.5 מיליון שקל לעומת רווח של 9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 | חדשות האנרגיה |

הגורם העיקרי לירידה ברווח היה הכפלת הוצאות המימון שהסתכמו ב-5.1 מיליון שקל. הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-3% והסתכם ב-45.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי נותר יציב והסתכם ב- 11.7 מיליון שקל. העליה בהוצאות המימון נגרמה בגלל עדכון שווי הוגן של הלוואה שניתנה לחברה, עלויות השקעה בנגזר פיננסי צמוד דולר, עליית מדד המחירים וגורמים נוספים.   

מכירות הדלק של טן ירדו ברבעון השני ב-19% ל-220.4 מיליון שקל. החברה מסבירה שהסיבה לירידה היא ירידה במחיר הדלקים, שקוזזה במידת מה בעליה בכמות המכירות.

דו"חות טן מצביעים על מצב נזילות טוב אולם החברה ממונפת מאד, והונה העצמי מממן כ-15% ממאזנה. לחברה 49 תחנות דלק ברחבי הארץ, מרביתן באזורי הפריפריה, חנויות נוחות ומרכז תדלוק.

טן נשלטת על ידי איש העסקים אליעזר פישמן אולם היא עומדת למכירה על ידי הבנקים הנושים המבקשים להקטין את החוב הכולל של קבוצת פישמן הנאמד בכ-4.5 מיליארד שקל. הבנקים ניהלו  מגעים מתקדמים עם משפחת נוימן ועם קבוצת אלעזרא למכירת החברה בתמורת סכום של כ-250 מיליון שקל. אולם שני המועמדים ערכו בדיקות מוקדמות לחברה והחליטו לסגת מהעסקה. לעת עתה לא ידוע על קונים חדשים. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy