פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
גידול בהפסדי סאנפלאואר
16/08/2015 19:21

הפסדיה של חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר הגדלו ברבעון השני ל-6.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה גדלו מ-32 מיליון שקל ל-33.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד ל-15.3 מיליון שקל לעומת רווח של 17.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2014.

 | חדשות האנרגיה |

סאנפלאואר עוסקת באנרגיות מתחדשות בישראל, ספרד, איטליה ופולין, וכן בעסקי נדל"ן מניב.

בספרד שותפה החברה ב-50% משלושה מתקנים פוטו וולטאים בהספק כולל של 12 מגה וואט. באיטליה היא שותפה (85%) ב-24 מתקנים פוטו וולטאים בהספק כולל של 31 מגה וואט. החברה ניחהלה מו"מ למכירת פעילותה באיטליה אולם הרוכשת, קרן השקעות בריטית, נסוגה מהעסקה.   בפולין עוסקת החברקה באנרגיית רוח ווהיא שותפה 75% במתקן להפקת חשמל מרוח בהיקף של 20 מגה וואט, ויוזמת שתי חוות רוח נוספות בהיקף כולל של 30 מגה וואט.

בישראל רוכשת החברה מתחזקת ומתפעל מתקנים פוטו וולטאים קטנים בהיקף כולל של 11 מגה וואט. החברה הודיעה על חתימת הסכם למכירת מתקנים בהיקף ייצור של 7 מגה וואט, אולם העיסקה טרם יצאה לפועל.

כמו כן מתכננת החברה פעילות חדשה בתחום אנרגיית הרוח בפינלנד אולם פעילות זו טרם הגיעה לשלבים מעשיים.

דו"חות סאנפלאואר מצביעים על ירידה בהכנסות החברה בספרד ובאיטליה לעומת עליה בהכנסות בפולין ובישראל. הירידה בהכנסות בספרד הסתכמה ב-900 אלף שקל ונגרמה בעיקר בשל החלשות היורו בעקבות המשבר ביוון. באיטליה. ספגה החברה את ירידת בהכנסות הגדולה ביותר, בהיקף של 3.2 מיליון שקל. לירידת היורו נוספה באיטליה גם הפחתה של 8% בתעריפי החשמל המשולמים ליצרני חשמל באנרגיה סולארית. בישראל נהנתה החברה מגידול של 3.2 מיליון שקל בהכנסות כתוצאה מכניסתם לפעולה של מתקנים אנרגיה סולארית שנרכשו בשנה שחברה. בפולין גדלו ההכנסות ב-1.7 מיליון שקל כתוצאה מהתרחבות הפעילות וחיבור מתקנים לרשת החשמל. עם זאת נשחקה העליה בשל שערי מטבע ירידת תעריפי החשמל והקיטון בערך התעודות הירוקות שנותנת הממשלה כתמריץ להקמת מתקנים באנרגיות מתחדשות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy