פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מחירי הנפט ימשיכו לרדת
18/08/2015 22:16

מחירי הנפט הגולמי רשמו הלילה התאוששות קלה, לאחר שצנחו אתמול לשפל של שש שנים, עד לפחות מ-42 דולר לחבית ארצות הברית (WTI). בבורסה של ניו יורק עלה מחיר החבית לאספקה בספטמבר ל-42.5 דולר לעומת שפל שהגיע במהלך יום המסחר באירופה ובמזרח עד ל-41.35 דולר. חבית נפט ברנט מהים הצפוני נסחרה אתמול ברמה של 49 דולר.

 | חדשות האנרגיה |

על פי ההערכות בענף האנרגיה צפויים המחירים להמשיך ולרדת, נוכח העובדה שהמפולת לא גרמה עדיין לצמצום התפוקה. מפיקות הנפט הגדולות בוחרות להגדיל את התפוקה בניסיון לצמצם את הפגיעה במשקיהן, ואינן מהמרות על צמצום הייצור בתקווה לעליית מחירים. מאידך יש בענף הערכות לגידול משמעותי בהיצע הנפט בעקבות הסכם איראן שצפוי להחזיר בהדרגה את תעשיית הנפט האירנית לתפוקה מלאה ולמעמדה הבכיר בין מפיקות הנפט. בנוסף לכך מצפים לגידול בזרימת הנפט בעקבות השלמת פרוייקט צינור הנפט הגדול של צפון אמריקה וגידול בתפוקה באזורים נוספים של העולם כמו קזחסטאן ואפריקה.

 עם זאת נראה שירידות המחירים האחרונות צפויות להשפיע על עשרות חברות אמריקאיות המפיקות נפט מפצלים, נוכח עלויות ההפקה הגבוהות יחסית שלהן. כמו כן עשויות חברות הנפט המסורתיות לערוך סבב חדש של התייעלות שיביא לפיטורים נוספים של אלפים בתעשיית הנפט והגז. לעומת יציבות ההיצע ניכרת חולשה בצריכת הנפט הגולמי בארצות הברית, על רקע האטה בפעילות בתי הזיקוק. נתונים שפורסמו במזרח, על האטה בצמיחה בסין והתכווצות מפתיעה בכלכלה היפנית, השפיעו גם הם על תחזיות הצריכה. 

גם מפיקי הגז הטבעי חשים בלחץ מחירים משמעותי, ומחיר החוזים ליחידת חום ירד במהלך המסחר אתמול מתחת ל-2.8 דולר ליחידת חום, אך המחיר התאושש אתמול בלילה במקביל לעליית מחיר הנפט. מחיר "הנרי האב" – המשמש מדד למחירי הגז במרכזי ההפקה האמריקאים נקבע ל-2.83 דולר ליחידת חום.

בסוף החודש צפוי משרד האנרגיה להודיע על הוזלה נוספת של כ-20 של  הדלק, בעקבות ירידת המחירים העולמית. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy