פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אלסקה מבקשת להלאים רבע ממתקן ה-LNG
25/08/2015 21:27

מושל אלסקה ביל ווקר סבור שעל המדינה לרכוש חלק במיתקן ה-LNG המתוכנן במדינה. ווקר אמר אתמול בראיון כי על המדינה להיות מעורבת יותר במיזם החשוב. על פי החקיקה שמתכוון ווקר להעביר, יוחזק חלקה של המדינה במיזם על ידי חברת צינור הנפט טראנס אלסקה והמדינה תקבל המדינה אופציה לרכוש גם את חלקה של טראנס אלסקה תמורת סכום הנאמד על ידי ווקר ב-100 מיליון דולר.

 | חדשות האנרגיה |

 על פי ההצעה תחזיק מדינת אלסקה כ-25% ממניות המיזם, לאחר שנדחו הצעות לרכישת רוב מניות המתקן על ידי המדינה. במיזם שותפות גם חברת אקסון, קונוקופיליפס, BP ואלסקה גזליין.

הכנסות הנפט והגז הם מקור הכנסות עיקרי של אלסקה והמדינה נצבת בפני משבר כספי חמור נוכח ירידת מחירי האנרגיה העולמית. המדינה מבקשת לקדם את ההסכם להקמת מתקן ההנזלה העשוי לתרום ליצוא הגז ולהגדיל את הכנסות המדינה, אולם עד כה טרם הושג הסכם ואין עדיין החלטה סופית על הקמת המתקן שעלות הקמתו נאמדת בשני מיליארד דולר. על פי ההערכות תיפול ההכרעה הסופית רק בשנת 2016, לאחר שיסוכמו פרטי העסקה בין המדינה ובין החברות השותפות בפרויקט.

 הצדדים סיכמו את מרבית פרטי העסקה להקמת המתקן. גורמים המקורבים למו"מ אמרו שאחד הנושאים שטרם סוכמו היא דרישת אלסקה להבטיח שהפרויקט לא יבוטל או יוקפא גם במקרה שאחת החברות המעורבות תבקש לפרוש ממנו.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy