פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
דרעי לא יחתום על המתווה
27/08/2015 13:09

מכשול חדש בדרך לאישור מתווה הגז. בתדרוך לכתבים בכנסת אמר היום שר הכלכלה אריה דרעי שהוא שוקל להעביר את ההכרעה בדבר המתווה לממונה החדש להגבלים העסקיים, ולא לחתום על המתווה בעצמו. אם יעמוד דרעי על החלטתו שלא לחתום על מתווה הגז, תגבר אי הוודאות בקשר למועד החתימה על המתווה ופיתוח שדות הגז החדשים עשוי להידחות למועד בלתי ידוע.

 | חדשות האנרגיה |

 על פי התכנית אמור דרעי לחתום על המתווה בעקבות דיון שיתקיים בכנסת בתחילת החודש הבא. חתימתו על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים תייתר את הצורך באישור הרשות להגבלים העסקיים. הממונה דיויד גילה יפרוש מתפקידו בסוף החודש. את מקומו ימלא עו"ד אורי שוורץ, איש המחלקה המשפטית של הרשות. בינתיים החל משרד הכלכלה באיתור מועמד למינוי קבוע כראש הרשות להגבלים עסקיים. על פי ההערכות יאותר המועמד ויאושר על ידי הממשלה בנובמבר.

אם יוטל על הממונה החדש לדון מחדש במתווה שסוכם עם חברות הגז, עשוי להיפתח סבב דיונים מחודש ועיכוב נוסף עד שילמד הממונה את החומר ויגבש את החלטותיו. לא מן הנמנע שכמו קודמו, דויד גילה, יציע הממונה החדש מתווה שלא יהיה מקובל על חברות הגז ואף גורמים ממשלתיים. הידיעה על עמדתו של דרעי גרמה לירידות חדות של מניות הגז בבורסה. מניית דלק קידוחים ירדה בשיעור של 4.2%, רציו בשיעור של 3.7% ואבנר בשיעור של 3.2%.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy