פרסם אצלנו
צור קשר
יום רביעי 24.04.2024
אנגליה תקצץ בתעריפי האנרגיה הירוקה
30/08/2015 08:47

סערה בענף האנרגיה הירוקה בבריטניה: המשרד לאנרגיה ושינוי אקלימי מבקש להוריד את תעריפי החשמל המופק מלוחות פוטו וולטאים בקרוב ל-90% . הקיצוץ, החל על מתקנים קטנים ובינוניים, אמור להכנס לתוקפו בינואר 2016.

 | חדשות האנרגיה |

 על פי התעריפון החדש יהיה תעריף החשמל למתקנים קטנים (עד 10 קילוואט)   0.0163 לי"ש לקוט"ש ולמתקנים גדולים עד 5 מגה וואט 0.0103 לי"ש לקוט"ש. בריטניה אינה תומכת בתעריף למתקנים כדולים יותר ותעריפיהם נקבעים במכרזים תחרותיים.  הפחתת המחיר היא חלק משינוי מקיף בתחשיבי התעריפים, הכולל גם שינוי שיטת ההצמדה של ממדד המחירים הסיטונאים למדד המחירים לצרכן.

הכוונה להפחית את תעריפי החשמל הירוק מעוררת התנגדות רחבה מצד אירגוני איכות הסביבה הבריטניה הטוענים שהממשלה פוגעת באיכות הסביבה, וגורמת לנזקי עלויות חיצוניות של משק האנרגיה במטרה להשיג הוזלה זניחה בחשבון החשמל. בשבוע שעבר קיבל ראש הממשלה דיויד קמרון מכתב מ-100 אירגוני סביבה בבריטניה, הקורא לו להימנע מהפגיעה במתקנים הקטנים.

ההחלטה הבריטית תואמת את המגמה הכלל עולמית של קיצוץ בתעריפי החשמל הירוק, על רקע ירידה בעלויות ההפקה של החשמל, קיצוצים תקציביים וטענות על עיוותים הנגרמים לכלכלה עקב מדיניות הסבסוד האגרסיבית. סבסוד החשמל הירוק מועמס על תעריפי החשמל לכלל הצרכנים והממשלה הבריטית טוענת שהיא מבקשת להוריד בכך את מחירי האנרגיה במדינה. עם זאת טוענים מבקרי ההחלטה שההפחתה בתעריפי החשמל כתוצאה מהשינוי תתבטא בהוזלה זניחה של אחוז אחד מחשבון החשמל.

מדו"ח שהוזמן על ידי המשרד עולה שההחלטה תפגע בקצב ההתקנות של מערכות אנרגיה ירוקה בבריטניה בהיקף של 6 ג'יגה וואט עד השנים 2020-2021, ויקטין ב-890 אלף את מספר משקי הבית המתכוונים להתקין מערכות סולאריות. ההחלטה גם תגרום להגברת זיהום האוויר בבריטניה ותביא לפליטה נוספת של מיליון טון CO2 לאוויר, בעלות מוערכת של 3.4 מיליון לי"ש לשנה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy