פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
התאוששות במחירי הנפט
30/08/2015 08:51

נמשכת ההתאוששות במחירי הנפט. לאחר שביום חמישי נרשמם הזינוק החד ביותר 10.3% במחירי הנפט הגולמי מאז 2009, המשיך מחיר הנפט בשווקים לעלות וביום שישי נסגר מחיר החבית בארצות הברית בעליה של 6.3%. בעקבות עליות המחירים נסגר מחיר חבית ארצות הברית WTI ב-45.22 דולר.

 | חדשות האנרגיה |

 חבית הים הצפוני ברנט נסחרה בסוף שבוע המסחר במחיר 50.05 דולר. עליית המחירים נגרמה בעקבות מחיר השפל אליו צנח הנפט בתחילת השבוע, והתאוששות שוקי ההון לקראת סוף השבוע. בסוף השבוע התפרסמו נתונים מעודדים על צמיחת  הכלכלה בארצות הברית, שהיא צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. נתון נוסף שתרם לאופטימיות של מפיקי הנפט הוא ירידה קלה בתפוקה של ניגריה, אחת מיצואניות הנפט הגדולות.

במהלך השבוע התפרסמה פניה של ונצואלה, יצואנית נפט שנקלעה למשבר כלכלי חמור בגלל ירידת המחירים, המבקשת כינוס דחוף של מדינות אופק כדי לדון בירידה הנוספת במחירי הנפט. עולם פניה זו נעשתה ככל הנראה בעיקר לצרכי פנים, וגם אם יתכנסו שרי החוץ של המדינות המפיקות, לא צפוי שינוי במגמה הכללית, שהיא לפחות שמירה על התפוקה הקיימת.

 התנודות במחירי הנפט הן חלק מהתנודתיות החדה שנוצרה בשוקי המניות והסחורות, על רקע הטלטלה הסינית. לחוסר הביטחון של הסוחרים נוספו מערכות מסחר ממוחשב וסוחרי אופציות שהחריפו מאד את התנודות ויתכן מאד שסידרת הזעזועים טרם הסתיימה.  בענף הנפט לא צופים שינוי מהותי במגמה, נוכח העובדה שעודפי התפוקה בענף אינם מצטמצמים ובסיום הקיץ קיימת מגמת ירידה בצריכת האנרגיה. עם זאת חוזים רבים עליית מחירים במהלך 2016. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy