פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
ירידה בהכנסות וברווח
31/08/2015 20:01

רווחי חברת האנרגיה אנלייט ירדו ברבעון השני של השנה ב-27% לעומת הרווח התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-11.8 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-52.8 מיליון שקל, ירידה של 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה היה ברבעון 20.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 29.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 | חדשות האנרגיה |

החברה מסבירה שהקיטון בהכנסות נובע מהכנסות שהיו לחברה בשנה שעברה מהקמת מתקנים בישראל, וכן מירידת התעריפים המשולמים באיטליה על חשמל סולארי ומהחלשות שער היורו לעומת השקל.

אנלייט, מקבוצת יורוקום, היא חברה המפיקה חשמל מאנרגיה מתחדשת בישראל, באיטליה ובאירלנד. בישראל השלימה החברה חיבור לרשת של שורת מתקנים להפקת אנרגיה מהשמש באמצעות לוחות PV בהספק כולל של 57.6 מגה וואט. החברה צופה שהמתקנים יניבו הכנסות בהיקף של  1.5 מיליארד שקל במהלך 20 שנה. הפעילות באירלנד היא חדשה יחסית. לאחר תאריך המאזן חתמה אנלייט על הסכם לרכישת פרוייקט לייצור חשמל מאנרגיית רוח בצפון אירלנד. היקף הפרוייקט הוא 13.6 מגה וואט והחברה צופה להכנסות של 3 מיליון יורו לשנה במשך 25 שנה, החל ממועד הפעלתו, בסוף 2016. ביוני השנה התקשרה החברה גם בהסכמים להקמת פרוייקטים להפקת אנרגיה מרוח בגליל.  

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: "אנלייט ממשיכה לשים דגש על יישום אסטרטגית החברה להגדלת פורטפוליו הנכסים שלה תוך שימת דגש נרחב על גיוון סגמנטאלי וגיאוגרפי, תוך הצגת צמיחה משמעותית בתזרים מנכסיה המניבים. במהלך התקופה, המשיכה החברה להעמיק אחיזתה בתחומים בהם היא פועלת מאז הקמתה ולבסס את מעמדה כאחד השחקנים המובילים בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל". 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy