פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
התנגדות להוזלת החשמל
02/09/2015 10:48

חברת החשמל מתנגדת להחלטת רשות החשמל להפחית את מחיר החשמל בכ-7%. בחודש שעבר הכריזה רשות החשמל על הכוונה להוזיל את החשמל בהודעה לעיתונות. ההחלטה כפופה לשימוע שאמורה רשות החשמל לקיים על מנת לשמוע דעות מקצועיות על הפחתת התעריף. מנכ"ל חברת החשמל בחר להגיב על ההודעה לעיתונות במכתב לרשות, ובו פירט את הסיבות להתנגדותו להפחתת התעריפים.

 | חדשות האנרגיה |

 בין היתר טוען בלוך במכתבו שרשות החשמל לא הביאה בחשבון את העובדה שתעריף ההולכה בתחשיב העלויות לא עודכן מזה עשר שנים, וכן לא הובאו בחשבון השקעות חברת החשמל בהיקף של מיליארדי שקלים במערכות להקטנת זיהום האוויר הנפלט מתחנות הכוח הפחמיות בחדרה ובאשקלון.  לעמדתו של בלוך שותפים גם גורמים באוצר וכן מנכ"ל רשות החברות, אורי יוגב, שפנה לרשות החשמל בבקשה להקטין את ההוזלה הצפויה נוכח מצבה הפיננסי של חברת החשמל.

ברשות החשמל דחו את פנייתו של בלוך בטענה שהוא העלה את טענותיו נגד ההחלטה עוד לפני שפורסמו פירטי השימוע.

ברקע המאבק על תעריפי החשמל עומד קמפיין ציבורי למען ראש רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, שהודחה בהחלטתם של ראש הממשלה ושר האנרגיה, על רקע התנגדותה למתווה הגז. ההודעה לעיתונות שפרסמה רשות החשמל על הכוונה לערוך את השימוע, נחשבת להתנהלות חריגה בשירות הציבורי, שכן הנוהג הוא לפרסם את ההודעה לעיתונות במקביל לפרסום פרטי השימוע או לאחר הודעת השימוע עצמה. גורמים בענף האנרגיה טוענים שפרקש-הכהן ניסתה לצבור נקודות זכות בעיני הציבור ולהוכיח את המעמד העצמאי של רשות החשמל.

 על פי חוק ההסדרים צפויה רשות החשמל להתמזג לרשות מאוחדת עם מנהלת החשמל, ולאבד את מעמדה העצמאי מול שר האנרגיה. הדחתה של פרקש הכהן הוסברה רשמית בכך שהקמתה של הרשות המאוחדת תייתר את תפקידה.

הניסיון להסוות את הפיטורים יצר רושם שפרקש הכהן היא קורבן לפיטורים שרירותיים על רקע של מאבקי כוח. אולם בענף האנרגיה יש הטוענים שפרקש הכהן כשלה בתפקידה ללא קשר לעמדתה בעניין המתווה. רשות החשמל בראשותה לא קידמה את הרפורמה במשק החשמל ואת התייעלות חברת החשמל, ואישרה את ההסכם הבעייתי בין תמר לחברת חשמל, על פיו משלמת חברת החשמל מחיר גבוה על הגז שהיא רוכשת, בהצמדה למדד המחירים בארצות הברית בתוספת אחוז אחד. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy