פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
מתווה הגז הונח בכנסת
02/09/2015 15:06

ראש הממשלה ושר האנרגיה יובל שטייניץ ינסו להביא את מתווה הגז לאישור הכנסת לפני ראש השנה. היום הניחה הממשלה את המתווה על שולחן הכנסת, למרות שהדיון על אישור המתווה נדחה למועד בלתי ידוע. שטייניץ ונתניהו מתכוונים להשתמש בידיעות על איתור מאגר גז גדול במצריים, כדי להאיץ בחברה הכנסת לתמוך במתווה בנימוק שעיכוב ההסדר עלול לאפס את סיכויי ישראל לייצא גז.

 | חדשות האנרגיה |

 ללא יצוא גז לא יוכלו חברות הגז לממן את ההשקעה הגדולה הנדרשת בפיתוח שדות הגז והתשתיות האמורות להבטיח אספקה סדירה ולאורך שנים גם למשק הישראלי, במקרה כזה עלול עול הפיתוח ליפול על תקציב המדיה.

אישור המתווה נדחה לאחר ששר הכלכלה אריה דרעי סירב לחתום על המתווה על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים והודיע כי הוא מתכוון להביא את התכנית לאישורו של הממונה הבא על ההגבלים. מנהל רשות ההגבלים פרופ' דיויד גילה פרש בתחילת השבוע וממונה חד אמור להיבחר לתפקיד בתוך כשלושה חודשים. הכנסת אמורה לאשר את המתווה ויתכן שתתבקש על ידי הממשלה להעביר את סמכויות האישור למתווה משר הכלכלה לממשלה, כלומר לראש הממשלה. אולם לעת עתה אין לממשלה רוב מובטח לאישור המתווה. בצד הקואליציה מנועים שלושה מלהשתתף בהצבעה, לאחר שהצהירו על ניגודי אינטרסים: שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט ושר הרווחה חיים כץ. בצד האופוזיציה הודיע אביגדור ליברמן, ראש סיעת ישראל ביתנו על תמיכה במתווה, אך חברתו לסיעה אורלי לוי אבוקסיס מתנגדת למתווה ובכל מקרה מסרב ליברמן להתחייב לתמיכה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy