פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
שר הנפט המצרי הרגיע
03/09/2015 16:31

מניות סקטור הנפט עלו אחר הצהריים בבורסה, בעקבות ראיון שהעניק שר הנפט המצרי שריף אסמעיל לסוכנות הידיעות רויטרס. מניית דלק אנרגיה עלתה ב-6%, אבנר ב-7% ורציו ב-8%. בראיון הודיע אסמעיל שמצרים אינה מתכוונת להפסיק את המגעים לרכישת גז באמצעות יזמים פרטיים

 | חדשות האנרגיה |

. "כל משא ומתן בין חברות מצריות פרטיות ומדינות במזרח התיכון, כלומר ישראל וקפריסין, לא יפסק" אמר איסמעיל "המו"מ וההסכמים הראשוניים בתוקף". הודעת הארגעה המצרית מצטרפת להערכות שיקבלו חברות הגז בעקבות שיחות עם גורמים מצריים, ועל פיהן תשמש תגלית זוהר מצפון לדלתא בעיקר לצריכה מקומית. חברות הגז הישראליות מנהלות מגעים גם לאספקת גז בכמות בלתי מובטחת מראש לתעשיה המצרית, אולם עיקר היצוא המתוכנן הוא לשני מתקני ההנזלה, המסוגלים לייצא גז בכמות בלתי מוגבלת כמעט לכל העולם.

בתחילת השבוע הודיע מצרים על תגלית גז בהיקף משוער של 30 TCF, וההודעה עוררה חשש לגורל היצוא המתוכנן של הגז למצרים. החשש הוחמר נוכח העיכוב המתמשך באישור  מתווה הגז האמור להסדיר את כללי השוק והיצוא. בענף האנרגיה מזכירים שההיקף המדוייק של התגלית המצרית וכמות הגז ברת ההפקה מהשדה אינם ידועים עדיין, והם יתברר רק בעקבות קידוחי אימות ובדיקות הצפויות להתחיל רק בינואר 2016. בהתאם לכך לא ברור עדיין כמה זמן יארך פיתוח השדה. עד אז תהיה מצרים תלויה מאד ביבוא גז גם כדי להניע את כלכלתה הסובלת ממחסור חמור בחשמל ובמקורות אנרגיה, והסכמים עם ישראל עשויים לסייע בפתרון הבעיה. עתיד היצוא הישראלי תלוי היום בעיקר ביכולתה של ישראל להשלים את ההסדר עם חברות הגז.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy