פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
נובל מגבירה את הלחץ על הממשלה
05/09/2015 21:21

מנכ"ל נובל אנרג'י, דיויד סטובר, מזהיר שנובל נקטה באמצעים כדי להגן על נכסיה בישראל. בהודעה רשמית שפרסמה היום החברה אומר סטובר: "אנחנו ממשיכים לעבוד בתיאום עם ממשלת ישראל במטרה לקדם את העניינים הנוגעים לפיתוח תגליות הגז העולמיות תמר ולווייתן, ולוודא אקלים השקעות יציב."

 | חדשות האנרגיה |

סטובר מדווח בסיפוק על אישור מתווה הגז על ידי הממשלה והעברתו לדיון בכנסת, אך דוחק בממשלה לשלים את הליך האישור ומשמיע איום מוסווה: "הכרחי שממשלת ישראל תדאג להמשך התהליך ולאישור המתווה ללא דיחוי נוסף. נובל אנרג'י נכונה וניצבת בעמדה טובה לנקוט באמצעים הנדרשים להגן על ערך נכסיה". מאחורי אמירה זו מסתתרת ככל הנראה אזהרה שנובל עשויה להגיש נגד ישראל תביעת ענק אם יתעכב אישור המתווה באופן שיפגע בסיכויים למצוא שווקי יצוא לתגליות הגז.

סטובר מתייחס לתגליות הגז המצריות וטוען שעדיין יש ביקוש ליצוא גז מישראל. "ביקוש אזורי תומך בפיתוח נוסף של שדות תמר ולווייתן. נובל אנרג'י ממשיכה בשיחות עם לקוחות גז טבעי באזור, ואתמול הביעה ממשלת מצרים חזרה על תמיכתה ביבוא גז לשימוש מקומי ועבוד מתקני ההנזלה. אנחנו בטוחים כי איכות הנכסים שלנו בישראל, מאמצי החיפושים והתכנון, ויכולת הביצוע המוכחת שלנו מציבות אותנו בעמדה טובה לספק את צרכי השווקים הנזקקים לגז."

ההודעה נועדה להפעיל על ממשלת ישראל לחץ חריג וישיר בניסיון להביא לאישור מתווה הגז. היא מעידה על הלחץ הרב שנוצר בחברת נובל, נוכח העיכוב במתווה הגז והתחושה הגוברת שהעיכוב עלול לחסל את הסיכויים לפתח את שדות גז החדשים. בעבר התקפלה הממשלה מול דרישות נובל, שסירבה לדרישת המדינה לוותר על חלקה בשותפות תמר. על פי הפשרה שהתקבלה הפחיתה נובל את החזקתה בתמר מ-25% ל-35%. אולם מנהלי החברה הביעו אכזבה קשה נוכח העובדה שגם וויתור זבה לא הביא לאישור המתווה.

כפי שפורסם כאן לראשונה, מתכוונים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ להביא בהקדם את אישור מתווה הגז לאישור הכנסת. כמו כן מופעל לחץ כבר על שר הכלכלה אריה דרעי על מנת שיחתום על המתווה על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. במקביל נבדקת אפשרות שהכנסת תסמיך את הממשלה לאשר את המתווה.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy