פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
המדינה: יש לדחות את העתירה בעניין נגידו העניינים של כחלון
07/09/2015 09:53

ערב הדיון הגורלי בכנסת על מתווה הגז משיבה המדינה לעתירה הדורשת ממשה כחלון לחשוף את נסיבות החלטתו שלא להשתתף בדיון על מתווה הגז. כחלון הודיע שהוא מנוע מלדון במתווה עקב קשריו עם קובי מימון הנחשב לבעל מניות בקבוצת ישראמקו. מימון עצמו טוען שאינו בעל שליטה אלא רק משמש יועץ לקבוצה. מתנגדי המתווה טוענים שטענת ניגוד העניינים של כחלון נועדה לפטור אותו מעימות עם ראש הממשלה, המנסה לקדם את המתווה בעוד כחלון מתנגד לו.

 | חדשות האנרגיה |

המדינה מבקשת מבית המשפט לדחות את העתירה ומגלה שהיועץ המשפטי לממשלה בוחן את סוגיית ניגוד העניינים של שר האוצר כחלון.

 בפנייתה דרשה התנועה לאיכות השלטון שהיועץ המשפטי לממשלה יחווה את דעתו אם כחלון מצוי בניגוד עניינים המונע ממנו לדון במתווה, ויפרסם את חוות הדעת לציבור. הכרעת בג"צ בעתירה עשויה להיות משמעותית לגבי תוצאות ההצבעה.

בתגובתה אומרת המדינה כי מאזן הנוחות נוטה באופן בולט לטובת דחיית הבקשה לצו ביניים. דין הבקשה לצו ביניים המורה לראש הממשלה להימנע מהבאת הסוגיה לדיון בכנסת או בממשלה להידחות, משום שהיא נעדרת קשר לצדדים העיקריים המתבקשים בעתירה; הגשתה לוקה בשיהוי כבד; ובשל היותה סעד מרחיק לכת בתוכנה ובבקשתה למנוע מהממשלה לקבל אישור של הכנסת למהלך שהיא סבורה כי חיוני לקדמו. בשים לב לחשיבות שרואה הממשלה בקיום דיון בכנסת באישור המתווה ובבקשה להעברת סמכויות, ובהינתן העובדה כי הממשלה ביקשה לכנס את הכנסת מחר (7/9) לשם אישור המתווה והעברת הסמכויות, מבקשים המשיבים מבית המשפט כי הכרעתו בבקשה למתן צו ביניים תינתן, ככל הניתן, בהקדם האפשרי.

עוד נאמר בתגובה כי בחינת סוגיית ניגוד העניינים של שר האוצר מצויה בשלבים מתקדמים. בנסיבות אלה  אין כל עילה להתערבות בית המשפט והם סבורים כי דין העתירה כולה להידחות גם לגופה.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy