פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ההצבעה על הגז היא הצבעת אי אמון בממשלה הזו
07/09/2015 23:09

בדיון על מתווה הגז שנערך כעת במליאת הכנסת, תקף חה"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) את מדיניות הממשלה: "מה שקורה עם הגז זהו אותו כשל מתמשך שקורה גם בדיור, ביוקר המחיה ובנושא המדיני. זוהי אותה ממשלת הכשל השלטוני שלא מצליחה לפתור את הפלונטר בכל הנושאים, ולכן אני רואה בהצבעה על הגז הצבעת אי אמון בממשלה."

 | חדשות האנרגיה |

במהלך נאומו פנה חה"כ טרכטנברג לשר האנרגיה יובל שטייניץ שהציג את המתווה: "לא במקרה זהו אותו ראש ממשלה שמכהן בשש השנים האחרונות. בינואר 2009 התגלה מאגר תמר וכמה חודשים אח"כ הקמתם ממשלה, מאז כל מה שעשיתם הכניס אותנו לפלונטר הזה. אני מעריך את כוונותיך הטובות אבל גם אתה יודע שזה ישראבלוף - המתווה הזה לא מבטיח לנו עצמאות אנרגטית, אבל מבטיח את העלאת מחירי הגז לעשור הקרוב בעוד שבשאר העולם מחירי הגז ומחירי החשמל הולכים ויורדים."

ח"כ עופר שלח מ"יש עתיד" אמר גם הוא שהבעיה היא בחוסר המשילות וקרא לשר האוצר להתפטר: מי שלא יכול להצביע על מתווה הגז שלא יהיה שר אוצר" אמר שלח. אנחנו מצביעים פה על משהו שאין לו שום משמעות. ההצבעה של הכנסת על מתווה הגז היא כמו הצבעת הכנסת על מזג האוויר." אמר שלח

בדיון שנערך תקפו חברה כנסת מהרשימה המשותפת את אנשי מפלגת העבודה שפנו אליהם בדרישה שישתפו פעולה בהצבעה נגד מתווה הגז. ח"כ אחמד טיבי קרא לעבר חברי הכנסת ממפלגת העבודה: איפה הייתם כשבכנסת העבירו חוקים גזעניים?"

במפלגת העבודה חששו שאנשי הרשימה המאוחדת מתכוונים לסגור עסקה עם בנימין נתניהו\ ועל פיה הם יתמכו במתווה ובהעברת סמכויות שר הכלכלה לממשלה, בתמורה להטבות. אולם חברי הרשימה המאוחדת הודיעו כי בכוונתם להתנגד למתווה ללא קשר לעמדתן של מפלגות אחרות באופוזיציה. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy