פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
נתניהו משך את ההצעה להעברת הסמכויות
07/09/2015 23:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להעלות בכנסת את ההצעה להעביר את הסמכויות החתימה על מתווה הגז לממשלה, לאחר שנכשל נסיונו להגיע להסכם עם הרשימה המאוחדת. בתום דיון ארוך הצביעה הכנסת בעד אישור מתווה הגז ברוב של 59 נגד 51 מתנגדים, אולם לראש הממשלה לא היה רוב להעברת סמכויות החתימה על המתווה. הישגה העיקרי של הממשלה היה בהצבעת התמיכה בכנסת, אולם להחלטה זו אין כל משמעות מעשית.

 | חדשות האנרגיה |

ובכל זאת הביעו בקואליציה שמחה על תוצאות ההצבעה וחלק מחברי הקואליציה אף פרצו במחיאות כפיים עם הקראת תוצאות ההצבעה. חברות הגז אבנר ודלק קידוחים  פרסמו בתגובה את ההודעה הבאה:  הכנסת אמרה היום את דברה בהכרעה דמוקרטית. הכנסת אמרה היום "כן" לקידום משק הגז הטבעי בישראל. כעת נפתחה הדרך לביצוע השקעות העתק הנדרשות לפיתוח מאגר "לוויתן" ולהרחבת פרויקט "תמר", באופן שיבטיח לישראל עצמאות אנרגטית מוחלטת וניצול של חלון ההזדמנות הגיאו-פוליטי לייצוא גז למדינות השכנות. תגליות הגז הן מנוע צמיחה עתידי של המשק הישראלי ויובילו להכנסות של מאות מיליארדי שקלים לאזרחי המדינה, לפיתוח התעשייה הישראלית וליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים. מדינת ישראל איבדה שנים יקרות בגלל עיכובים פוליטיים ורגולטוריים, אך היום הכנסת הכריעה חד משמעית שיש לפעול לאלתר לפיתוח המאגרים. אסור לבזבז זמן על עיכובים פוליטיים נוספים, יש לסיים את ההליכים הנדרשים ולצאת לדרך חדשה. לאחר אישורו הסופי של המתווה נוכל לקדם ולהביא לידי סגירה את חוזי הייצוא הנדרשים, לבנות מחדש את צוותי העבודה של הפרויקט לסגור את חוזי הביצוע הנדרשים עם ספקים כולל ספקים מקומיים ולגייס את המימון החיצוני הנדרש. כל אלו יוכלו להביא להחלטת השקעה סופית בפרויקט לוויתן".

מחברת נובל אנרג'י נמסר: "אישור המתווה היום על ידי הכנסת הינו צעד חשוב בדרך לאישורו הסופי. אנחנו קוראים לממשלת ישראל ליישם את המתווה במהירות האפשרית כדי שנוכל להתקדם עם פיתוח לוויתן והרחבת תמר. למען הסר ספק – נובל מחויבת למתווה כפי שיאושר בממשלה ובכנסת ומעריכה כי ניתן יהיה להגיע להחלטת השקעה סופית בשנת 2016 בכפוף לחתימה על חוזים. השלמת הפרויקט תארך בתוך 3-4 שנים ממועד החלטת ההשקעה הסופית."

שר הכלכלה אריה דרעי, שסירובו לחתום על המתווה אילץ את ראש הממשלה לחפש פתרונות יצירתיים, הביע את הערכתו כי בקרוב תמצא הדרך להעביר את סמכויותיו לממשלה:  "היום העברנו את מתווה הגז ואני מאמין שבעוד זמן קצר נמצא גם רוב בכנסת כדי לקחת את הסמכויות האלו. היום זה לא התאפשר, אבל אני מאמין שבזמן הקרוב זה יקרה. אני חוזר ואומר, כי כדי לעקוף את הממונה ראוי ונכון שהממשלה תיקח את הסכמות שהממשלה במליאתה תעשה את זה ולא שר אחד." אמר דרעי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy