פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
מצרים לוחצת לפיתוח מואץ של זוהר
09/09/2015 18:21

מנכ"ל חברת ENI קלאודיו דסקאלצ'י טוען שהערכת כמות הגז בשדה זוהר שהתגלה במצרים היא שמרנית, והכמות האמתית עשויה להיות גדולה יותר. ENI הודיעה שכמויות הגז שהתגלו מצפון לדלתא במצרים נאמדות ב-30 TCM (850 BCM). בשימוע שנערך בסנאט האיטלקי אמר דסקאלצ'י כי מתחת לשדה יש קרוב לוודאי מאגר נוסף, כנראה של קונדנסט או נפט. יצויין שהערכות דומות יש גם לגבי מאגר לווייתן, אולם טרם התבצעו קידוחים לאימות ההערכות אלה.

 | חדשות האנרגיה |

 דסקלאצ'י אמר שלהערכתו ניתן יהיה להפיק מהשדה בקצב של 30-35 BCM בשנה, בעוד שהצריכה השנתית במצרים נאמדת ב-45 BCM. "אני מאמין שיש מקום גם לייצוא, אבל ההחלטה נתונה בידי הממשלה" אמר דסקאלצ'י. הוא דיווח לחברי הסנאט שממשלת מצרים לוחצת על החברה לפיתוח מהיר של שדה הגז, עד שנת 2017. דסקלאצ'י אמר שמדובר בדרישה לפיתוח "סופר מהיר" ובדרך כלל אורך ההליך זמן רב יותר.

הערכת גודל המאגר בזוהר נעשתה על סמך קידוח ראשון. בינואר הקרוב צפויה החברה להמשיך בסדרת קידוחים על מנת לאמת את התחזיות. גורמים בישראל העריכו שכמות הגז הניתנת להפקה עשויה להיות נמוכה יותר מההערכה הראשונית, ואולי אף קטנה מהכמות שהתגלתה בלווייתן.

הופעתו של דסקאלצ'י מחזקת את ההערכות שבכוונת ממשלת מצרים להשלים את פיתוח החדש במהירות, לפני המועד המשוער להשלמת פיתוח שדה לווייתן הישראלי ובכל מקרה לא באיחור משמעותי אחריו. המצרים מניחים שהפיתוח יהיה קל ומהיר יחסית, נוכח קיומן של תשתיות גז סמוכות לאתר התגלית. משמעות הפיתוח המהיר היא שישראל אינה יכולה לבנות על הביקוש המצרי לגז ישראלי, ובכל אופן לא על מצוקת גז במצרים. שיווק גז למצרים ישרת בעיקר את יצוא הגז ממתקני ההנזלה המצריים, אם ייחתמו החוזים המתאימים, ואולי גם לגיוון מקורות האספקה לשוק המצרי המקומי.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy