פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
עיראק מקצצת תשלומים לחברות הנפט
15/09/2015 22:41

מיניסטריון הנפט העירקי הודיע לחברות האנרגיה הפועלות במדינה כי בכוונת עירק להקטין את השקעותיה והוצאותיה בתעשיית הנפט בגלל הירידה בהכנסות. כך חשף העיתון פייננשל טיימס. המכתב הוא אחד הסימנים הראשונים להשפעת הירידה בהכנסות הנפט של אחת המפיקות הגדולות באירגון אופק.

 | חדשות האנרגיה |

כמעט כל חברות האנרגיה הבינלאומיות הגדולות פועלות בעירק ובהן אקסון מובייל, BP, של, חברת ENI האיטלקית. משמעות ההפחתה בהשקעות של ממשלת עירק היא ירידה מקבילה גם של השקעות והוצאות חברות האנרגיה בהפקה פיתוח תעשיית הנפט העירקית, מפני שהחברות הזרות פועלות כספקיות שירותי נפט עבור ממשלת עירק ומשמעות הפחתת ההוצאה הממשלתית על נפט היא הפחתת הכנסות החברות הזרות. חלק מהחברות הזרות צפו את ההודעה וכבר הודיעו על הקטנת הוצאותיהם בעירק. במכתבו ביקש מיניסטריון הנפט מהחברות לשמור על רמת התפוקה של הנפט, למרות הקטנת ההוצאה וההשקעות. מנהלי חברות הנפט אמרו בתגובה שניתן להקטין במידה מסויימת את ההוצאות וכי הם מנהלים מו"מ עם הממשלה לגבי השיעור המדוייק של הקטנת ההוצאות. "אם הקיצוץ בהחזרי ההוצאות מהממשלה יהיה חד מידי, לא נוכל לעשות זאת ללא קיטון בתפוקה ובהשקעות בפיתוח השדות" אמר לפייננשל טיימס מנהל באחת החברות הזרות.

עירק סובלת בשפל בהכנסות יותר ממפיקות נפט אחרות. בנוסף על הפגיעה כתוצאה מירידת מחירי הנפט בלמעלה מ-50%, עברו חלקים משמעותיים מהכנסות הנפט במדינה לידיד גורמים שהשתלטו על שדות הנפט בצפון המדינה, בהם המדינה האסלמית והכורדים. הכורדים והמדינה האסלמית מוכרים את הנפט שלהם באמצעות טורקיה. לאחרונה מופעל לחץ כבד על טורקיה להפסיק לסייע לארגון המדינה האסלמית באמצעות רכישות נפט.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy