פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
עודפי הנפט גדולים משחשבו
16/09/2015 10:59

בנק ההשקעות גולדמן סאכס פרסם בסוף השבוע תחזית קודרת לגבי ענף הנפט. על פי הסקירה שפרסם הבנק עודפי התפוקה העולמיים גדולים מכפי ששיערו. עודפי ההיצע בענף עשויים להוריד את מחיר הנפט עד ל-20 דולר לחבית. הבנק צופה שבניגוד לתחזיות קודמות, צפוי העודף ההיצע בשוק הנפט להמשך גם בשנת 2016 וללחוץ את מחירי הנפט כלפי מטה.

 | חדשות האנרגיה |

תחזית המחירים החדשה של גולדמן סאכס  נמוכה מערכות שפרסם הבנק בתחילת השנה, ועל פיהן עשויה ירידת המחירים בענף להגיע עד ל-45 דולר לחבית. בתחזית קודרת לענף אומרים האנליסטים של גולדמן זאכס כי הם משנים את הערכתם לגבי מפיקות הנפט מחוץ לאירגון אופ"ק וכעת הם סבורים שהמפיקים האחרים לא ידרשו רק להקטין את הצמיחה הצפויה שלהם אלא לצמצם באופן ניכר את התפוקה. האנליסטים אינם יודעים להעריך מתי וכיצד יתרחש צמצום התפוקה. הכוונה היא בעיקר למפיקי הנפט בחדשים בארצות הברית, המשתמשים בטכנולוגיות לחץ להפקת נפט מפצלים. פעילותם של מפיקים חדשים אלה היא אחד הגורמים העיקריים להגדלת תפוקת הנפט בארצות הברית וללחץ המחירים הקיים בתעשיה.

לחברות אופק אין כל כוונה להקטין את התפוקה בשלב זה.  חברות הארגון, המספק כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, שומרות על תפוקה של כ-30 מיליון חביות ביום. אירן, הצופה הסרת הסנקציות עליה בעקבות הסכם הגרעין, הודיעה על כוונתה להגדיל את תפוקתה בכמיליון חביות ליום.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית (( IEA הודיעה כי היא צופה כי בשנת 2016 תרד התפוקה של המדינות שאינן חברות אופק בהיקף של 500 אלף חביות ביום ל-57.7 מיליון חביות. מרבית ההפחתה תהיה בתעשיית הפצלים האמריקאית שתתרום להפחתה 385 אלף חביות ביום.

פרסום התחזיות החדשות גרם לירידה נוספת בשוקי הנפט ומחיר החבית ממשיך להיות עמוק מתחת לרמה של 50 דולר. נפט אמריקאי נסחר אתמול עם סגירת וול סטריט במחיר 44.63 דולר לחבית ונפט הים הצפוני ברמה של 48.14 דולר לחבית. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy