פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אנלייט תגדיל אחזקותיה בפרויקט עמק הבכא
16/09/2015 12:03

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום חתמה על הסכם להגדלת אחזקותיה בפרויקט אנרגית הרוח "עמק הבכא" שממוקם ברמת הגולן, שהינו בעל רישיון מותנה בהיקף של 102 מגה וואט. החברה, באמצעות שותפות יעודית בשליטתה, תגדיל את אחזקותיה מ-50% ל-63.5% בחברת אנרגיות קינטיות, המחזיקה ב-60% מהפרויקט, תמורת 2 מיליון ₪.

 | חדשות האנרגיה |

פרויקט עמק הבכא נמצא בבעלות אנרגיות קינטיות (60%) וד'ר אלי בן דב (40%). יתרת אחזקות אנרגיות קינטיות מוחזקות על ידי חברתKV  שבבעלות משפחת סיטון ומשפחת טאוויל.  במסגרת העסקה עודכן גם סכום הפרמיה המקסימלית שהיה על החברה לשלם ל KV במועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט, ויועמד על כ-2.8 מיליון ₪ במקום סך של עד 16 מיליון ש"ח.

במקביל להשלמת העסקה, סיטון תרכוש את מלוא אחזקותיה של טאוויל ב- KV (50%) ותגיע לבעלות מלאה ב- KV.

פרויקט עמק הבכא הינו פרויקט אנרגיית הרוח הגדול המתקדם ביותר בישראל. לפרויקט הוענק רישיון מותנה בהספק של 102 מגה ואט, הוא קיבל את אישור משרד הביטחון לכל מיקומי הטורבינות המתוכננות וכן קיבל את אישור הועדה המחוזית צפון למתן תוקף לתכנית הסטטוטורית. לאור התקדמות הפרויקט, באנלייט מעריכים כי הסגירה הפיננסית למימונו תתבצע במהלך שנת 2016. עלות ההקמה הנורמטיבית להקמת הפרויקט מוערכת בכ- 675 מיליון ₪. כמו כן, את המימון לפרויקט יעמיד קונסורציום מלווים בראשות בנק הפועלים. ההון העצמי למיזם, בסך כ-135  מיליון ₪ יועמד במלואו ע"י חברת אנרגיות קינטיות שבה כאמור, החברה תעלה את שיעור החזקותיה ל- 63.5%. חלקה של חברת בן דב אנרגיית רוח יועמד ע"י אנרגיות קינטיות בהלוואת בעלים שתוחזר לה בקדימות מתקבולי הפרויקט העתידיים.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: "פרויקט עמק הבכא הינו פרויקט דגל ביישום אנרגיה מתחדשת במדינת ישראל. האנרגיה הירוקה שתיוצר בו תספק את מלוא צריכת החשמל של עשרות אלפי משקי בית בישראל, ותחסוך למשק עלות של פליטות מזהמים בהיקף מאות מיליוני ₪. אנלייט תמשיך להוביל את מהפכת האנרגיה המתחדשת, וקוראת לממשלה להסיר את החסמים הבירוקרטיים והרגולציה הכבדה שעדיין מקשה על התחום לצמוח בקצב הנדרש על פי יעדי הממשלה ל- 2020.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום, הנסחרת בבורסה של ת"א, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה והשקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים בתחומים הפוטו-וולטאי, אנרגיית רוח ואנרגיית מים, בהספק כולל של מעל 150 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת צבר משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy