פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
חברות הגז בשיחות עם יוניון פנוסה
16/09/2015 20:25

משלחת של מנהלי חברות הגז והשותפויות יצאה אתמול לפגישות בלונדון בניסיון לקדם חוזים למכירת גז ממאגר לווייתן. בעקבות אישור המתווה בכנסת מצפים בחברות הגז ששר האנרגיה יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו יתגברו על המכשולים האחרונים בפני אישורו הרשמי של מתווה הגז.

 | חדשות האנרגיה |

הפגישות נערכות עם הנהלת חברת יוניון פנוסה, הבעלים של אחד משני מתקני ההנזלה במצרים. עם השותפים במתקן נמנית גם חברת האנרגיה האיטלקית ENI, שגילתה את המאגר הגדול זוהר מצפון לדלתא. הפגישה נערכת בצל תגלית זוהר, העשויה להקטין במידה ניכרת את הביקוש המצרי לגז. עם זאת מבוססות עיקר התקוות ליצוא גז ישראל ממאגר לווייתן על מתקני ההנזלה המיועדים ליצוא גז ממצרים למדינות אחרות. מתקני ההנזלה המצריים עומדים לפי שעה ריקים, מפני שאינם מקבלים גז ממצרים.

מה שמעיב על פוטנציאל היצוא למצרים הוא פעולות נמרצות שעושה מצרים לעודד מבצעים לחיפושי נפט וגז בשיטחה. על פי ההערכות התגלה עד כה כמחצית הפוטנציאל לתגליות גז במצרים. תגלית זוהר אוששה את התקוות לגלויים נוספים. במקרה שיתגלו שדות נוספים ומצרים תחליט לפתח אותם, עשויים מתקני ההנזלה המצריים להסגר בפני היצוא הישראלי. במקביל לבעיית הביקוש בטווח הארוך, התעוררה לאחרונה גם בעיית מחיר הגז. לפני מספר חודשים דיברו חברות הגז על יצוא במחירים של כ-6 דולר ליחידת חום. ירידת המחירים בעולם והסיכוי לתגליות גז נוספות באזור צפויות להוריד את  מחירי המכירה בשיעור ניכר. על פי מתווה הגז האמור להגיע לאישור סופי, יצטרכו חברות הגז להוריד את המחיר לצרכנים בישראל, אם יירדו מחירי היצוא מחירים הנמוכים ממחיר הגז לצרכנים בישראל.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy