פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנרגיות מתחדשות: ישראל במקום ה-30
19/09/2015 22:51

ישראל ירדה במקום אחד במדד המדינות האטרקטיביות להשקעה בתחום האנרגיות המתחדשות. כך עולה ממדד חברת הייעוץ ארנסט אנד יאנג לרבעון השלישי של 2015. מהמדד עולה שישראל ירדה למקום השלושים מבין 40 המדינות המדורגות, לעומת מקום 29 המדד הקודם שפורסם. מקדימות את ישראל אוסטריה (29) , אירלנד (28) פרו (27) ופולין (26).

 | חדשות האנרגיה |

את הרשימה מובילות ארצות הברית (1), סין (2), הודו (3) וגרמניה (4). במקומות האחרונים של הרשימה ניצבות פינלנד (36) אינדונזיה (38)  רוסיה (39)  ויוון (40).

המדד מדרג את המדינות על פי איכות מדיניותן בתחום ההשקעות באנרגיה ירוקה. המדידה נעשית על פי האסטרטגיה של הממשלה בתחום ההשקעות באנרגיות מתחדשות,  החקיקה בענף, הקוהרנטיות של המדיניות והגמישות שלה.

מדד YE לרבעון השלישי מתאפיין בהתקדמות הגדולה של הכלכלות הצומחות. סין, המשקיעה יותר מכל מדינה אחרת באנרגיות ירוקות בניסיון למתן את הביקוש לדלק ואת רמות הזיהום הגבוהות בעריה, ירדה בדירוג האחרון למקום השני. למקום הראשון עלתה ארצות הברית, בזכות רפורמות ותכנית השקעות שאפתנית שהוביל ממשל אובמה בתחום ההשקעה באנרגיות מתחדשות. הודו עקפה את גרמניה, המובילה האירופית בתחום האנרגיות המתחדשות, ועלתה מהמקום הרביעי למקום השלישי. עורכי המדד מציינים שגרמניה סובלת מקיטון בהפעלה של מתקנים חדשים לאנרגיה ירוקה ומתגובות מעורבות למכרזים הממשלתיים האחרונים להקמת תחנות כוח מאנרגיה מתחדשת.

פרסום המדד עורר סערה בענף האנרגיות המתחדשות בבריטניה. לראשונה מאז פורסם המדד הודחה אנגליה מהעשיריה הפותחת של המדינות הטובות להשקעה באנרגיות מחדשות והורדה מהמקום השמי למקום ה-11. הורדת הדרוג משתלבת בהחלטות האחרונות שהתקבלו באנגליה על הפחתת מחיר החשמל המופק מאנרגיות מתחדשות – צעד העשוי להוביל להפחתה משמעותית בהשקעות בענף.

לדוח המלא של חברת ארנסט אנד יאנג

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy