פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
אנלייט מברכת על החלטת הממשלה
22/09/2015 09:50

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום מגיבה היום להחלטת ממשלת ישראל בנושא קביעת יעדים להפחתת פליטת גזי החממה והגדלת היקף ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות. היעדים כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה לקראת ועידת האקלים הבינלאומית שתערך בפריז, כוללים הגדלה משמעותית ביעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת. בין היתר קבעה הממשלה כי ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בישראל יעמוד על שיעור של 13% לפחות מסך כל צריכת החשמל בשנת 2025 ובשיעור של 17% לפחות מסך כל צריכת החשמל בשנת 2030. כך, אם תיושם התוכנית שבהחלטה במלואה, מתוך 78 טרה-וואט חשמל אשר ייצרכו בשנת במשק 2030, 17% ייוצרו ממקורות של אנרגיה מתחדשת.

 | חדשות האנרגיה |

מדובר בהגדלה משמעותית לעומת החלטות ממשלה קודמות בהן נקבע כי עד לשנת 2020 עד 10% מסך כל ייצור חשמל בישראל נדרשת להיות מיוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת – ולפיכך, ההחלטה המעודכנת מגלמת גידול משמעותי ביעדי האנרגיה המתחדשת. על פי החלטת הממשלה היעד המרכזי קבע שכמות פליטות גזי החממה בשנת היעד (2030) תהיה 7.7 טונות לנפש בשנה, הפחתה משמעותית ביחס למצב כיום.

על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה שפורסמה אמש, מימוש התכנית צפוי לחסוך למשק הישראלי מעל 100 מיליארד ₪.  איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל מעריך כי  התכנית הכוללת עתידה לקדם השקעות בהיקף מוערך של כ 25 מיליארד ₪. כמו כן, כי יישום התכנית    ידרוש   הקמה של מתקנים חדשים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בהיקף של בין 8 ל-10 ג'יגה-וואט (8,000-10,000 מגה ואט) עד לשנת 2030  - פי עשרה ויותר מהספק המתקנים הקיימים הצפוי להיות מחובר לרשת עד סוף 2016, העומד על 800 מגה ואט.

גלעד יעבץ מנכ״ל אנלייט אנרגיה מתחדשת אמר היום: ״משמעות ההחלטה שהתקבלה בממשלה היא הגדלה של פי עשרה ויותר בהיקף ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת בישראל עד 2030. אנו מברכים על החלטה זו. מדובר ביום היסטורי עבור מדינת ישראל אשר מתחייבת היום לראשונה על יעדים משמעותיים וארוכי טווח ליישום אנרגיה נקייה. ההתחייבות הבינלאומית של ישראל כחלק מועידת האו"ם הקרובה בנושא תמקם סוף סוף את ישראל בסטנדרט אחיד עם רוב מדינות העולם שכבר עשו שינוי משמעותי בנושא, ככלי מרכזי להפחתת הפליטות אשר מאיימות על יציבות האקלים העולמי. אנו מאמינים כי ההחלטה משקפת פוטנציאל גידול משמעותי ואופק ארוך טווח להמשך פעילות החברה בשוק האנרגיה המתחדשת בישראל. אנו קוראים לממשלה לבצע בהקדם את ההתאמות הנדרשות לשם פישוט הסביבה הרגולטורית והבירוקרטית בישראל, שהינה מהסבוכות בעולם, על מנת שניתן יהיה ליישם את המדיניות בפועל״.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy