פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
מנכ"ל פולקסואגן התפטר
23/09/2015 23:53

מנכ"ל פולקסוואגן מרטין ווינטרקורן הודיע על התפטרותו בעקבות שערוריית זיוף נתוני הזיהום של מנועי הדיזל מתוצרת החברה. ווינטרקטורן הודיע כי הוט נוטל אחריות מלאה על הפרשה. "פולקסוואגן זקוקה להתחלה חדשה גם בהיבט האישי ואני מפנה את הדרך להנהלה חדשה. אני משוכנע שהחברה תתגבר על המשבר הרציני הזה" אמר ווינטרקורן.

 | חדשות האנרגיה |

התפטרותו של ווינטרקורן אינה סוף פסוק ובחברה צופים שמנהלים נוספים ייאלצו לפרוש וחלקם אף יצטרכו להתמודד עם כתבי אישום פליליים ותביעות אישיות בפרשה.

 לפני כשנה גילו הרשויות בארצות הברית בעיה עם נתוני זיהום האוויר שנמדדו במנועי דיזל של מכוניות מתוצרת החברה במותגים פולקסוואגן ואאודי. לאחר שנה של בדיקות ודרישות להבהרות נאלצה החברה להודות כי מחשב מנוע במכוניות אלה תוכנת באופן שהמנוע יתן בבדיקה תוצאות זיהום שונות מכפי שהוא פולט בזמן נסיעה רגילה. בעקבות הפרשה צנחה מניית החברה בכ-37%. בענף הרכב מעריכים שהמצב הקשה אליו נקלעה החברה רבת המוניטין והירידה החדה בשווייה חושפים אותה להשתלטויות מצד ענקי רכב אחרים. בין היתר מוזכרת חברת פיאט האיטלקית כרוכשת שליטה אפשרית.

פולקסוואגן, מענקיות הרב הגדולות בעולם השולטת בין היתר במותגים סקודה, סיאט ואאודי,  צפויה לקנסות הנאמדים בארצות הברית בכ-18 מיליארד שקל. לא ברור מה יהיו הנזקים במקרה שיתברר שהחברה הונתה גם את הרשויות באירופה ובמדינות נוספות. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy