פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
מה מסתיר המשרד להג"ס?
24/09/2015 16:49

הממשלה קיבלה החלטה דרמטית על הפחתת הפליטות וחיסכון באנרגיה, אולם הדו"ח שעליו מסתמכת הממשלה לא הושלם ולא הוצג לשרים שקיבלו את ההחלטה שמשמעותה הכלכלית שוות ערך למאות מיליארדי שקלים. גם כעת מסרב המשרד להגנת הסביבה לחשוף את הדו"ח בנימוקים טכניים.

 | חדשות האנרגיה |

הדו"ח המלא טרם הגיע גם למשרד האנרגיה, האמור להציע לממשלה את הצעדים הנדרשים על מנת להקטין את הפליטות בפועל. מהמשרד להגנת הסביבה, האמור להציג את הדו"ח נמסר שהדו"ח המקורי נכתב באנגלית והוא עובר בימים אלה תרגום לעברית, הליך שיתמשך שבועיים. במשרד להגנת הסביבה טוענים שהנוסח האנגלי הושלם, ואף הופץ ואושר על ידי משרדי הממשלה השונים. עם זאת מסרב המשרד להציג לציבור את הנוסח המקורי, למעט תקציר מנהלים.

על פי החלטת הממשלה צומצמו פליטות גזי החממה בישראל ב-25%  עד שנת 2030. 17% מייצור החשמל יתבסס על מקורות אנרגיה מתחדשים, לעומת כ-2.7% היום, והיקף הנסועה הפרטית יירד ב-20%. משרד האנרגיה אמור להציג לממשלה בתוך 45 יום ממועד ההחלטה את הצעדים הנדרשים כדי לעמוד ביעדים, אולם נראה שהצגת הצעדים ואישורם ייארך זמן רב יותר, בין היתר בגלל תקופת החגים. חלק גדול מהצעדים הנדרשים דורש תיאום עם משרדי ממשלה אחרים, כגון משרד התחבורה, האחראי על תקנות בתחום הרכב, משרדי השיכון, האחראי לתקני הבניה, ומשרד האוצר האמור לממן הטבות ותמריצים לאנרגיה ירוקה. משרד האוצר הודיע בישיבת הממשלה כי הוא מקציב לתכנית סכום צנוע יחסית  300 מיליון שקל לשנים 2016-2019 וכן 500 מיליון שקל בערבויות.

על פי תקציר המנהלים של הדו"ח עשויה התכנית לתרום למשק חיסכון והכנסות בשווי כולל של 218 מיליארד שקלים – לאחר ניכוי ההשקעות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy