פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
עדות כחלון: מה הם עסקיו של מימון
01/10/2015 20:13

עדותו של שר האוצר משה כחלון בבית המשפט שופכת אור על מעמדו המרכזי של איש העסקים קובי מימון בקבוצת ישרמאקו. מימון הוצג בעבר כבעל השליטה האמתי בחברות ישראמקו ובאקויטל אך הוא אינו מופיע ברשימת בעלי המניות בקבוצת ישראמקו ופרקליטו טוען שהוא משמש יועץ בלבד לקבוצה. עד שנת 2010 שימש מימון יו"ר חברת אקויטל ושלט רשמית ומעשית, לפחות כיו"ר שכיר, בניהול הקבוצה. גם רשות במסים ערכה בעבר בדיקות בחשד שמימון הוא בעל השליטה ונהנה עיקרי מרווחי חברות הגז מקבוצת אקויטל אך ככל הידוע לא נמצאו הוכחות לחשדות אלה.

 | חדשות האנרגיה |

עדותו של כחלון אינה יכולה לשמש ראיה משפטית, אך הן מגבירות את התהיה לגבי האופי המדויק של הקשרים בין מימון לקבוצת ישראמקו. העדות גם מסבירה את הנסיבות בהן הודיע כחלון שהוא מנוע מלעסוק בהסדרי הגז במסגרת תפקידו כשר האוצר.

אתמול עדותו של כחלון נמסרה בבית המשפט לענייני משפחה, ונסבה על מערכת יחסיו עם קובי מימון, אותו הגדיר "חבר טוב מזה 15 שנים". העדות נמסרה בבית המשפט במסגרת משפט גירושים שמנהל קובי מימון, אך נותרה חסויה עד אתמול, לאחר שבית המשפט קיבל את בקשת העיתונים "כלכליסט" ו"דמרקר" להסיר את החיסיון.

בראיון שנתן כחלון ערב הבחירות הוא טען שאינו יודע מה הם עסקיו של מימון, ואמר שאם ייבחר יפעל לפירוק כל מונופול. לאחר שנבחר לתפקיד שר האוצר ביקש כחלון ייעוץ משפטי ובעקבותיו הודיע שלא יטפל בתחומי הגז עקב קשרי החברות בינו לבין מימון. בעדותו שנחשפה אומר כחלון "אני יודע שקובי הוא מאד דומיננטי, הוא דומיננטי מטבעו. אני יודע שהוא עומד בראש קבוצה של הרבה מאד חברות חברות שאני לא בקיא בהן אבל אני יודע שהן חברות גדולות". כחלון סיפר שמימון סייע לו לגייס בוחרים, אישר שהשתמש במשרדים שהושכרו למפלגתו על ידי חברות נדלן שבשליטת קובי מימון. "שילמנו על פי חוק" אמר כחלון בעדותו, כדי להדגיש שבשכירת המשרדים לא היה משום עבירה על חוק הבחירות.

כחלון אמר בבית המשפט כי  הקשר ההדוק מתקיים גם בין המשפחות, שיצאו לחופשות משותפות בטוסקנה. אתמול נחשפו בערוץ 2 גם צילומים המראים את כחלון, מימון, ובעל השליטה הרשמי בישראמקו ואקוויטל חיים צוף בביקור באסדת הגז של ב"תמר". מקור הצילומים אינו בתיק בית המשפט והם דלפו לתקשורת ככל הנראה ממקור המקורב למפלגת ש"ס.

בעדותו אמר כחלון עוד שמימון החליט לעבור להתגורר בהולנד בגלל הרגולציה והתקשורת שהכבידו עליו. "ידעתי שהוא הולך לעשות עסקים בחו"ל. הוא אמר לי זהו, נמאס לי לי קשה לי פה. אני רוצה לעשות עסקים בחו"ל."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy