פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
כתבי אישום בפרשת השוחד בחח"י
11/10/2015 20:35

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה לדוד קון, יונה שוויצר, יעקב חאין, צבי אייל, חיים ברנר, ודוד אלמקייס החשודים בפרשת השוחד בחברת החשמל כי היא שוקלת להגיש בעניינם כתב אישום בכפוף לשימוע, זאת לאחר שבחודש יולי 2015 העבירה מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך את תיק החקירה לפרקליטות. חשודים אלה שימשו בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בחברת החשמל, ומיוחסות להם עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

 | חדשות האנרגיה |

היום  הודיעה הפרקליטות גם לחברת Siemens AG ולחברת סימנס ישראל בע"מ כי הן חשודות בעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

הודעות השימוע מתייחסות לחשדות לפיהם במהלך תקופה ממושכת בין השנים 2005-1999 יצרה סימנס קשרים עם בכירים בחברת החשמל במסגרתם נתנה להם טובות הנאה שונות, ובכלל זאת שילמה להם סכומי כסף ניכרים, על מנת שאלה יתמכו בקידום האינטרסים של סימנס בהתקשרויותיה מול חברת החשמל. על פי החשד, פעילות זו של סימנס הייתה חלק מדפוס פעולה שיטתי של תשלומי שוחד לעובדי ציבור במדינות רבות ברחבי העולם, במטרה לקדם את ענייניה. תשלומי השוחד לבעלי התפקידים בחברת החשמל הגיעו לכדי מיליוני יורו רבים, והועברו להם, בין היתר, באמצעות חשבונות קש בחו"ל על מנת להסתיר את מקור הכספים וייעודם.

בעבר הורשע עו"ד דן כהן (שופט לשעבר) שהיה דירקטור בחברת החשמל באותה תקופה, בקבלת שוחד מסימנס ונדון ל-6 שנות מאסר.

התיק מטופל על ידי מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ונחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy