פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
"אין סיכוי לרפורמה בח"חי"
13/10/2015 06:43

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת ניסה יו"ר רשות החברות אורי יוגב מדוע מתעכבת הרפורמה שגובשה לפני שנתיים בחברת החשמל, בעוד שיו"ר וועד עובדי החברה מיקו צרפתי אמר כי כבר לא נותר סיכוי למימוש הרפורמה, שנועדה לייעל את חהברת החשמל ולהציל אותה מקריסה.

 | חדשות האנרגיה |

 יוגב מודה שהרפורמה בחברת החשמל קפואה. בדיון  אמר יוגב כי מאז הדיון שהתקיים במושב הקודם כמעט שלא היתה התקדמות. לדבריו מבקש שר האנרגיה יובל שטייניץ להכריע בעניין הרפורמה רק לאחר דיוני התקציב. ההחלטה בעניין הרפורמה צריכה להתקבל בדיון משותף בין שר האוצר ושר האנרגיה. עם הקמת הממשלה ניסו ראשי חברת החשמל ויוגב לקדם את הרפורמה שעמדה על סף חתימה בממשלה הקודמת אך הוקפאה ברגע האחרון בהוראת שר האוצר יאיר לפיד. יו"ר  וועדת הכלכלה איתן כבל מתח ביקורת על העיכוב בביצוע הרפורמה ועל כוונת האוצר לאשר במסגרת חוק ההסדרים את הארכת זכיונה של חברת החשמל ללא דיון נוסף "אנחנו לא חותמת גומי אלא שותפים לתהליך" אמר כבל.

יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל העיד בדיון כי שוחח עם שר האוצר משה כחלון ושר האנרגיה שטייניץ ושניהם אמרו לו כי הרפורמה חיונית.

הרפורמה בחברת החשמל נדונה בדרגי ממשלה שונים מזה כתשע שנים. לפני שנתיים הוגשו המלצות וועדה בראשות יוגב לממשלה, אולם אנשי משרד האוצר נרתעו מיישומן על רקע העלות הגבוהה של הסכמי הפרישה לעובדים, שנאמדה בכ-3 מיליארד שקלים. בליבה של הרפורמה שינויים ארגוניים, הקטנת מעורבות הוועד בניהול החברה וגמיקות ניהולית, וכן פרישה ופיטורים של כאלפיים מעובדי החברה.  שר האנרגיה לשעבר, משה שחל, אמר בדיון בוועדה כי אישור הרפורמה מתעכב שנים רבות מפני שאין מי שייקח  אחרויות את ההחלטות.

 יו"ר רשות החשמל אורית פרקש אמרה כי יש לוודא שהממשלה אינה משלמת תמורת הרפורמה יותר מהתמורה שהיא תקבל כתוצאה מההתייעלות.

 לקראת תום הדיון התפרץ יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד צרפתי, ואמר כי אין סיכוי שתהייה רפורמה. "חברת החשמל בדרך להתמוטטות וכולם ישלמו את המחיר. אם מישהו חושב שהמנכ"ל יפטר 1,500 עובדים ואני אשב בשקט הוא טועה, ואם מישהו חושב שבסופה הקרובה יהיה מי שיחלץ אתכם אז אתם טועים. אורי (יוגב) לא מסוגל להביא את ההסכם שהוא חתום עליו ואף שר לא רוצה אותו ומגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה – אז אתם תרגישו את זה בחודשים הקרובים שלא יהיה מי שיטפל בכם. עוד לא קרה שפתחו משק לתחרות והמחירים ירדו", אמר צרפתי.

כבל סיכם את הדיון במלים: חברת החשמל במצב קשה ומי שישלם את המחיר הוא ציבור הצרכנים".

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy