פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
רותם תחבר את ירושלים לגז
14/10/2015 11:58

חברת רותם גז טבעי נבחרה על ידי רשות הגז במכרז להקמה ותפעול רשת הגז בירושלים. החברה תזכה למענק ממשלתי של 60 מיליון שקל לצורך הקמת הרשת. שטח הזיכיון של רותם כולל את ירושלים, מבשרת ציון, אבו גוש, קריית יערים, בית שמש והמועצה האזורית מטה יהודה. המכרז לאזור ירושלים הוא האחרון מבין ששת המכרזים שפירסם משרד האנרגיה.

 | חדשות האנרגיה |

רותם גז היא שותפות בין החברה הציבורית ח מר, רימון שירותי ייעוץ, ו-TMNG. הרשת מיועדת לחלק גז למוסדות, עסקים גדולים ובינונייים בלבד, ולא תגיע בשלב זה למשקי בית. בין הלקוחות שרותם מחוייבת לחבר נמנים בתי החולים הדסה בעין כרם ועל הר הצופים, בית החולים שערי צדק, המטה הארצי של המשטרה, איזורי התעשיה בהר חוצבים, עטרות ובקרית שאול, קמפוס הר הצופים וגבעת רם של האוניברסיטה העברית, מוסדות הממשלה במזרח ירושלים ובקריית הממשלה בגבעת רם ואזור התעשיה בית שמש.

היזמים אמורים לקבל את הגז ממערכת ההולכה שבונה החברה הממשלתית נתגז, שטרם השלימה את החיובר לאזור ירושלים. על פי הערכות יושלם החיבור במהלך השנה, במקביל לפרישת הרשת של רותם. בעיה נוספת בה עלולים הצרכנים להתקל היא מחסור בגז. שותפות תמר מספקת כבר את כל כמות הגז שהיא יכולה להעביר במערכותיה. העיכוב באישור מתווה הגז דוחה למועד בלתי ידוע את פיתוח מאגר הגז לווייתן ואת פיתוח מאגרי כריש ותנין המיועדים לשוק המקומי. למרות זאת בירך שר האנרגיה יובל שטייניץ על השלמת המכרז ואמר כי הוא שמח על סיום תהליך חלוקת הרשיונות . "הרשת החדשה תשמש מאות אלפי אזרחים מדי יום ותייעל את תשתיות הגז" אמר השר. "חיבור ירושלים לרשת הגז הטבעי הינו צעד משמעותי נוסף בדרך להגעת הגז הטבעי לכלל אזרחי ישראל".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy