פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
ביקושים בהנפקת דלק
16/10/2015 17:00

ביקוש חזק להנפקת איגרות החוב של חברת דלק. החברה מבקשת לגייס 600 מיליון שקל המיועדים למחזור חוב של החברה, אולם בעקבות הביקוש בהנפקה הראשונים למשקיעים מוסדיים היא עשויה להגדיל את היקף הגיוס ל-800 מיליון שקל. היקף הביקוש להנפקת איגרות החוב עלה על מיליארד שקל- כמעט כפול מהסכום הראשוני שביקשה החברה לגייס.

 | חדשות האנרגיה |

הביקוש הגדול עשוי ללמד שהשוק אינו נוטר לבעל השליטה בדלק, יצחק תשובה, על פרישת המחיקה הגדולה בחברת דלק נדל"ן.

איגרות החוב נושאות, במחיר המינימום, תשואה אטרקטיבית של 5.4% לשנה. התשואה נחשבת גבוהה במיוחד נוכח הדירוג הקבוע שקיבלו האיגרות – A1 מחברת מדרוג ו-A מחברת S&P. בנוסף, מתקיימת ההנפקה בעיצומו של מצב בטחוני מתוח המשפיע גם על הפעילות בשוק ההון. המח"מ של האיגרות הוא בינוני, 6.4 שנים.

דלק פעילה בתחום חיפושי הנפט והגז, וייצור ושיווק דלקים בישראל. בשנים האחרונות מבקשת החברה להרחיב את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בעולם. זמן קצר לפני ההנפקה ביצעה דלק השקעה של 66 מיליון דולר ברכישת 19.9% מחברת איתקה אנרג'י, מפעילה הפועלת במספר אתרים בים הצפוני, שמניותיה נסחרות בבורסה של טורונטו.

דלק עצמה מתכוונת לחדש בתחילת השנה הבאה את מהלכיה לרישום מניותיה בבורסה של לונדון, במסגרת פיתוח מעמדה כחברה בינלאומית. בהנהלת החברה מקווים שעם חידוש פעילותה של הכנסת יאושר מתווה הגז, לאחר שסמכויות החתימה יועברו למליאת הממשלה.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy