פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
תשובה מעריך: מתווה הגז ייחתם בקרוב
19/10/2015 15:53

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק ובדלק אנרגיה מאמין שמתווה הגז יאושר בימים הקרובים. תשובה הוקלט ככל הנראה ללא ידיעתו בעת שדיבר בכנס אנליסטים שהתקיים בשבוע שעבר. ההקלטה שודרה בערוץ 10. בהקלטה נשמע תשובה אומר : "ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר האנרגיה הודיעו שהם מחויבים לקידום מתווה הגז שאושר בקבינט, בכנסת וגם בממשלה, ואני מאמין שהליך האישור יסתיים כבר בימים הקרובים".

 | חדשות האנרגיה |

הדברים נאמרו במסגרת כנס אנליסטים שהמצגת מתוכו פורסמה גם באתר הבורסה. במהלך הכנס הציגו יו"ר דלק אנרגיה גדעון תדמור והמנכ"ל שמעון אבו תמונה אופטימית, ועל פיה צפויים ביקושים גדולים לגז הישראלי למרות תגלית הגז המצרית בשדה זוהור. בכירי דלק שוהים בימים אלה בחו"ל ומנהלים מגעים עם שותפות יוניון פנוסה ובריטיש גז לקראת חתימת הסכמים ארוכי טווח ליצוא גז משותפויות תמר ולווייתן למתקני ההנזלה במצרים. המבחן המשמעותי להסכמים אלה יהיה רק לאחר שיאושר מתווה הגז שיאפשר לחברות הישראליות לחתום על התחייבויות.

תחזיתו של תשובה, המבוססת ככל הנראה על שיחות עם בכירים במשרד ראש הממשלה ובמשרד האנרגיה, נראות אופטימיות, ואישור המתווה יארך ככל הנראה יותר ממספר ימים.

על פי ההערכות תפנה הממשלה לכנסת בשבוע הבא בהצעה לאשר את העברת הסמכויות לחתימה על מתווה הגז לידי הממשלה. קבלת אישור הכנסת אמור לפתוח את הדרך להשלמת הליכי האישור של מתווה הגז, שיצטרך ככל הנראה לצלוח גם עתירות שיוגשו נגד הממשלה לבגץ.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy