פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 23.04.2024
כבל דורש לו"ז לאישור לחיבורי גז
19/10/2015 15:59

יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל דורש לקבוע לוח זמנים ברור לאישור חיבורים לגז, מחשש שסחבת בירוקרטית תמנע את יישום התכניות לחיבור המפעלים. וועדת הכלכלה המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ה' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) – הפרק העוסק בתיקוני חקיקה שנועדו להקל על חיבור מפעלים לרשת הגז הטבעי. הדיון התמקד במתן אישורי תקינות למתקן גז טבעי לצריכה. כבל התייחס להליכי האישור ואמר כי "אם לא יהיה לוח זמנים ברור לאישור המתקנים ועבודה מול הגורמים המאשרים – החוק יהיה אות מתה".

 | חדשות האנרגיה |

כבל הבהיר כי צריך לייצר לוח זמנים ברור, הן לתעשיינים והן לרשויות הבודקות, כדי שיהיה ברור תוך כמה זמן ניתן לקבל אישור תקינות למתקן גז טבעי לצריכה. "אם זה לא יהיה ברור אז בענייני בטיחות עלול להיווצר מצב שאף אחד לא רוצה לחתום ולא יהיו אישורים. אם לא עשינו את זה אין טעם לחוק", אמר.

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר כי במקרים בהם נפסל רישיון צריך לאפשר לבעל האישור להגיב ולהשמיע את טענותיו תוך 30 יום. כבל תמך בהצעה ואמר כי יכול להיות שבשימוע יתברר שהכל בסדר. רכז תעשייה ומסחר באוצר, אמיר רשף, ציין כי יש מנגנון שמאפשר מתן אישור מותנה, בכפוף לתיקון ליקויים. עם זאת הוועדה אישרה את ההצעה לאפשר שימוע, שהייתה מקובלת גם על נציגי משרד המשפטים.

 כבל דרש מנציג האוצר תרשים זרימה שיציג בדיוק מה התהליך שצריכים לעבור מפעלים חדשים שמבקשים לעשות הסבה לגז, ומה לוח הזמנים המינימלי והמקסימלי בכל שלב בתהליך. תרשים דומה ביקש היו"ר לקבל גם באשר למפעלים שכבר פועלים בגז, ויצטרכו לעבור תהליך אחר.

כבר הביע ביקורת על הצורך באישור מכון התקנים לחיבורי הגז. "דעתם של חברי הוועדה אינה נוחה מאחר שיש תחושה כי מוטת הכנפיים של מכון התקנים גדולה מדי, וזה מילה עדינה למונופול, ונשאלת השאלה למה לא להאציל חלק מסמכויות המכון לרשות הלאומית להסמכת מעבדות. יש תחושה שגם אחרי שנעביר את החוק בגלל המונופול של המכון יהיה עיכוב של כל התהליך". יו"ר מכון התקנים, רן כהן, אמר כי הצעת החוק לא מסמיכה את המכון כמונופול. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy