פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
קפריסין: לא נחכה לישראל
20/10/2015 21:11

קפריסין מעוניינת לפתח את שדה הגז אפרודיטה במקביל לפיתוח לווייתן ולתאם פעולות. כך אמר שר האנרגיה הקפריסאי יורגוס לקופריטיס בראיון לעיתון גלובס. עם זאת אמר לקופריטיס כי אם יתעכב פיתוח לווייתן הקפריסאים לא יחכו ויפתחו את שדה אפרודיטה. להערכת השר ניתן יהיה לספק גז מהשדה בשנת 2020.

 | חדשות האנרגיה |

גם בישראל אין התנגדות לפיתוח משותף, וזוהו גם אינטרס כלכלי של חברות דלק ונובל, השותפות גם בשדה אפרודיטה וגם בלווייתן. גם חברת ENI, בעל הזכויות בשדה החדש המצרי זוהור, מדברת על אפשרות לפיתוח משותף של כל שדות הגז באזור. 

 על פי העיתונות הקפריסאית מנהל לקטופריטיס מגעים עם המצרים שאמרו לו שהם מעוניינים ביבוא גז ממאגר אפרידיטה הן לצורך מתקני ההנזלה והן לצריכה מקומית. בראיונות שנתן לקופריטיס בשבועות האחרונים הוא דיבר על יצוא ישיר של קפריסין למצרים, באמצעות צינור גז שיעבור דרך התשתית שתוקם בזוהור או ישירות למצרים. עם זאת ציין לקופריטיס בראיון שאם יפותחו שדה לווייתן ואפרודיטה במקביל יהיה יתרון גדול לגודל ולסמיכות של שני המאגרים. בין ישראל וקפריסין קיימת מחלוקת על חלק משדה אפרודיטה שלטענת ישראל שייך למים הכלכליים הישראליים. הנושא מבורר בשיחות בין הצדדים. "נקבע תאריך מוסכם לחודש הבא לקיים פגישה בין הצוותים שבה ייקבע האם המאגר אכן גולש לשטח ישראל" אמר השר הקפריסאי. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy