פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
מידרוג: הגז המצרי גורם לאי וודאות בשוק
23/10/2015 16:47

תגלית הגז במצריים תורמת לאי הוודאות בשוק הגז הישראלי, שנותרה גבוהה. כך מעריכים כלכלני חברת מידרוג, שאישרה דירוג גבוה A1 לאיגרות החוב שהנפיקה חברת דלק. בסקירה שצורפה לדירוג האגרות נאמר: "מתווה משק הגז הטבעי בישראל שאושר על ידי הממשלה מאפשר לשותפויות) המהוות כאמור את עיקר נכסי החברה אורך נשימה למכירת תמר ולפיתוח לוויתן בתנאים נוחים יחסית ומהווה גורם חיובי ביחס לחוסר הוודאות ששרר בתחילת השנה ועד אישור המתווה.

 | חדשות האנרגיה |

ואולם, המתווה עדיין כפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואין וודאות מתי יאושר ובאילו תנאים סופיים. לצד זאת, גילוי מאגר הגז הגדול אל מול חופי מצריים - שטרם מהווה תגלית מוכחת, עשוי להשפיע על היקף הייצוא של הגז הישראלי ומחיר הייצוא ומהווה נדבך נוסף באי הוודאות במשק הגז המקומי, שנותרה גבוהה יחסית, להערכתנו."

בהחלטה על הדירוג הגבוה מסתמכים הכלכלנים על הפעולות שנקטה דלק להורדה של רמת חוב, והמגמה צפויה לרדת עם השלמת המכירה של חברת הפניקס לחברת פוסון הסינית. דלק, מעריכה חברת מדרוג, תיאלץ להישען גם בעתיד על מימושים לצורך תמיכה בתזרים המזומנים החלש יחסית שיש לה מחברות מוחזקות. המצב עשוי להשתנות בעתיד, אם יושלמו שלבי פיתוח נוספים של מאגר תמר ויפותח מאגר לווייתן.

 מאידך מציינים במידרוג שההשקעות שלנ דלק בחברות אנרגיה זרות כמו נובל אנרג'י, וודסייד ואיתקה מלמדות על תיאבון לסיכון של מנהלי חברת דלק. דלק מנהלת אסטרטגיה של פיתוח השקעות בענף האנרגיה הבינלאומי ועל פי ההערכות היא צפויה לבצע השקעות נוספות בחברות אנרגיה בינלאומיות. הסיכון, טוענים הכלכלנים, התממש בעקבות ירידות המחירים האחרונות בשוק הנפט ועמן ירידת מחיר המניות בהן השקיעה דלק. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy