פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
דלק ונובל דוחות קידוח אימות בקפריסין
23/10/2015 16:50

ממשלת קפריסין העניקה לשותפות דלק ונובל ארכה נוספת לביצוע קידוח אימות בחזקת אפרודיטה שבתחום המים הכלכליים של קפריסין. זוהי ארכה שלישית הניתנת לחברות, המבקשות להמנע מקידוח אימות ומתכוונות לגשת ישירות להפקה מהשדה. פעולות ההפקה משדה אפרודיטה מתעכבות בשל עיכוב מתווה הגז בישראל.

 | חדשות האנרגיה |

השותפות בשדה, שהם גןם השותפות בלווייתן, ממבקשות לנצל ראתה הקירבה בין שני המאגרים לפיתוח משותף שיחסוך חלק ניכר מעלויות הפיתוח הנאמדות בכשני מיליארד דולרים.

בשבוע הבא אמור שר האנרגיה יובל שטייניץ לחזור ולנסות לקדם את אישור מתווה הגז. על פי תוכנית הפעולה שגיבש ראש הממשלה בנימין נתניהו תאשר הכנסת את העברת סמכויות החתימה על המתווה משר הכלכלה אריה דרעי, המסרב לחתום על המתווה, למליאת הממשלה.

היום פרסם האתר בחדרי חדרים ידיעה ועל פיה מבקש השר דרעי לעזוב את תפקידו ולקבל לידיו את משרד הפנים. במקרה של החלפה בינו לבין שר הפנים הנוכחי, סילבן שלום, לא ניתן יהיה לאשר במהירות את מתווה גז, שכן שלום תומך בחום באישור המתווה. דרעי לא הכחיש בתגובה את רצונו להחליף את תיק הכלכלה בתיק הפנים, אולם הסיכוי ש"הצרחה" כזו תבוצע בתקופה הקרובה הוא נמוך ביותר, מסיבות פוליטיות.


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy