פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 26.04.2024
מתחמם המרוץ לנפט האירני
24/10/2015 21:13

המרוץ הבינלאומי של חברות הנפט לאירן מתחמם, אך חברות הענק האמריקאיות אינן מעורבות בו עדיין, לפחות לא באופן רשמי. בתחרות משתתפות רוסיה וחברות ענק אירופאיות, אך נראה שהמובילה במרוץ היא רוסיה, שהקפידה לשמור על יחסים טובים עם אירן גם בזמנים קשים ואף ציידה את צבאה הרעוע בנשק מתקדם.

 | חדשות האנרגיה |

בסוף השבוע חזר שר האנרגיה הרוסי אלכסנדר נובאק מביקור רב חשיבות בראשות משלחת כלכלית באירן, והודיע על עסקת ענק המתרקמת בין שתי המדינות: חברת האנרגיה הממשלתית הרוסית זרובזנפט תיכנס לפרוייקטים לפיתוח שדות נפט באירן בהיקף כולל של שישה מיליארד דולר.

זרובזנפט היא זרוע הביצוע של רוסיה בפרוייקטים בינלאומיים והיא פעילה בין היתר באירן ובויאטנאם.

בשבוע שעבר התקיים באירן לראשונה כנס גדול של חברות גז ונפט, ובו בלטה נוכחותן של חברות ענק כמו "טוטאל" הצרפתית, ENI האיטלקית OMV האוסטרית. מנכ"ל ENI, קלאודיו דסקאלצי, אף ביקר אישית באירן ונפגש עם שר האנרגיה. דסקאלצי מקדם במקביל גם פרוייקט הפקה והולכה של גז באגן המזרחי של הים התיכון, האמור לכלול את מצרים, ישראל וקפריסין.

בשבועות  האחרונים התקיימו מגעים רשמיים בין האירנים לנציגי החברות BP ושל.

יצויין שהחרם הרשמי על אירן טרם הוסר, למרות חתימת הסכם הגרעין, ועל פי החוק מנועות לפחות החברות האירופיות מכל מגע ובוודאי מעסקות עם הגורמים האירנים.

אירן, שתעשיית האנרגיה שלה נפגעה קשות כתוצאה מהסנקציות הבינלאומיות, מקווה לתגבר את תפוקת הנפט שלה בכמיליון חביות ליום, עד אמצע השנה הבאה. גורמים רשמיים אירניים הביעו סיפוק מתוצאות הכינוס בטהרן ואמרו שמרבית הלקוחות של תעשיית הנפט הביעו רצון לחדש את העסקים עם, אירן, לאחר הסרת הסנקציות.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy