פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
סמכויות הגז יעברו ללוין
24/10/2015 21:15

הממשלה צפויה לאשר הבוקר את העברת סמכויותיו של שר האוצר בנושאים הקשורים לגז הטבעי לידי שר התיירות יריב לוין. שר האוצר משנה כחלון הודיע כי אינו מתכוון לקבל החלטות בתחום הגז, נוכח קשרי החברות שלו עם קובי מימון, המעורבת בעסקי הגז. בעקבות חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, החליט ראש הממשלה להעביר את סמכויות ההחלטה בתחומים אלה לשר התיירות יריב לוין. על פי ההחלטה שגובשה יקבל השר לוין את האחריות להחלטות ולהסדרת התקנון בתחום המיסוי על רווחי חברות הגז ("חוק ששינסקי") וכן בתחום חוק משק הגז הטבעי, המסדיר את הרישיונות ואת פעילות החברות העוסקות בתחום הגז הטבעי.

 | חדשות האנרגיה |

בינתיים מתלהט הוויכוח על תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את סמכויות החתימה על מתווה הגז משר הכלכלה אריה מכלוף דרעי. פרטי התכנית טרם ברורים אולם על פי הערכות יתפטר דרעי ממשרד הכלכלה, וסמכות החתימה על המתווה תעבור לשר שיחליף אותו במשרד או לראש הממשלה המקבל לידיו אוטומטית ובאופן זמני  את סמכויות השר המתפטר. במסגרת התכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 אישר דרעי את הדברים ואמר שהודיע לראש הממשלה כי הוא מוכן לעזוב את משרד הכלכלה כדי לאפשר את אישור המתווה. עם זאת אמר דרעי כי טרם סוכם איזה סמכויות יקבל כתחליף לוויתור ובמערכת הפוליטית מעריכים כי בשעות אלה מתנהל מו"מ על מחיר המהלך.

בשיחות פרטיות הביעו בימים האחרונים ראש הממשלה ושר האנרגיה יובל שטייניץ את ביטחונם שהמתווה יאושר בשבועות הקרובים.

באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על המהלך. יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל פרסם בחשבון הפייסבוק שלו מכתב חריף לדרעי שבו כתב: "החלטת להיות השותף הבכיר למעשה נכלולי ושקוף שכזה, והרי מעבר לעובדה שצדקתי בכל מילה שאמרתי עליך בעבר בעניין, הרי עתה אצטרך לבקש סליחה מכל מי שאמר לי, מביתך ומחוצה לו כי האריה נשאר אריה, ורק השיטות השתנו. אדגיש בפניך שכמעט תמיד עמדתי מול "המלעיזים" ואמרתי חזור ואמור, שדרעי של היום השתנה והוא עתה אריה מכלוף דרעי נציגם של השכבות החלשות ולא עושה דברם של ראש הממשלה ושל הטייקונים.

עדיף כבר היה להתעמת מול אלי ישי שתפיסותיו בעיניי הן רחמנא לצלן, אבל לפחות אמת דיבר, וידעתי תמיד מה ניתן לצפות ממנו. אם אתה חושב שתרגיל של העברת הסמכויות, השקוף כל כך, מנקה אותך משותפות למעשה, אז טעות בידך. עדיף שתחתום, מאשר הזאב יתכסה בעור של כבש ויחשוב שהצליח להערים עלינו.

אדוני השר, הסמכויות הן שלך, והעברתן לראש הממשלה אינן מנקות אותך כלל וכלל אלא הופכות אותך לשותף בכיר, נכלולי ונקלה.

אלוקים בשמים עדי שאני נושא תפילה לבורא עולם שתחזור מכוונתך הלא-ראויה, יחד עם זאת, דע לך, שאם אכן אתה מתכוון להיות שותף למעשה זה, אזי אינך ראוי לדעתי לשאת בשום תפקיד ציבורי, כי אולי שילמת פיזית את חובך לחברה, אך בנפשך לא השתנית."


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy