פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 29.03.2024
עליות במניות הגז
25/10/2015 15:55

עליות חדות במניות חברות דלק אנרגיה ורציו בעקבות התגברות הסיכויים לאישור קרוב של מתווה הגז. מניות דלק אנרגיה ותעודות ההשתתפות של רציו עולות בכ-5%. לירן לובלין, אנליסט בית ההשקעות IBI פירסם המלצה להשקעה במניות החשופות ללווייתן" דלק, אבנר, ורציו.

 | חדשות האנרגיה |

 המשקיעים התמלאו אופטימיות בעקבות הסכמתו של שר הכלכלה, אריה מכלוף דרעי, לעזוב את תפקידו עשויה לאפשר לראש הממשלה או לשר אחר שיקבל לידיו את תיק הכלכלה לחתום על המתווה על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ. מקווים להשלים את אישור המתווה בתוך מספר שבועות אולם השלמת התהליך עשויה להתעכב מסיבות שונות.

למרות הסכמתו העקרונית על ראש הממשלה לנהל מו"מ עם דרעי על תנאי עזיבתו והפיצוי הפוליטי שיקבלו דרעי ומפלגתו על עזיבת המשרד. בנוסף, יש החולקים על כך שראש הממשלה יוכל לחתום על המתווה בתוקף מעמדו של מחזיק זמני של התיק. ההליך יחייב את שר הכלכלה החדש או ראש הממשלה לחזור ולהתייעץ בוועדת הכלכלה. גם אם יושלם ההליך צפויות עתירות לבגץ נגד המהלך. החתימה על המתווה על פי סעיף 52 מהווה עקיפה של סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים, ועל פי החוק יש להצדיק אותה רק בשיקולי מדיניות חוץ או ביטחון המדינה.

 מתנגדי האישור הצביעו על טעויות עובדתיות רבות שנפלו במסמכים שהוצגו על ידי משרד החוץ והמוסד במטרה לתמוך בטיעון שאישור המתווה מחוייב משיקולים מדיניים. כמו כן לא נודע בעת הצגת הסקירות על תגלית הגז הגדולה בשדה זוהור מצפון לנילוס במצרים. הממשלה ותומכי המתווה צפויים לטעון שהתגלית אינה משנה באופן מהותי את המצב שכן הביקוש לגז צפוי להמשך במדינות האזור, ובהן ירדן שאינה מושפעת מתגלית זוהור, ולאחרונה נחתם עימה חוזה להספקת גז מישראל. כמו כן מעריכים בענף האנרגיה שתגלית זוהור, ואולי גם תגליות נוספות לא ימנעו ממצרים לחתום על עיסקות יבוא גז לאבטחת האספקה המקומית ולהזמנת מתקני הנזלת הגז ליצוא.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy