פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 28.03.2024
עיצומים בחברת החשמל
25/10/2015 21:28

חברת החשמל מאשימה את וועד עובדי החברה כי הוא מנצל את מצב החירום שהוכרז נוכח ריבוי התקלות כתוצאה ממזג האוויר הקשה. לטענת החברה נמנעים החברה מלעבור לעבודה במתכונת חירום ולהתגייס לטיפול מהיר ככל האפשר בתקלות. כתוצאה ממזג האוויר הקשה אירעו עשרות תקלות ברשת החשמל, ובחלק מהאזורים נרשמו תקלות חשמל ממושכות של מספר שעות.

 | חדשות האנרגיה |

בחברת החשמל נמסר שהחברה נערכה למזג האוויר הקשה בניסיון למנוע ככל האפשר לקלות ולטפל בהקדם האפשרי בתקלות שהתרחשו אולם במספר מקומות נראה שהתקלות מתארכות הרבה מעבר למקובל ואלפי צרכנים  נקלעו לשעות ניתוק רבות. מחברת החשמל נמסר כי עיקר הפגיעות ברשת עד כה הם בישובי השרון, רעננה, נתניה, רחובות, פתח תקווה, חדרה ועפולה. עם זאת יצויין שגם בחבל לכיש סובלים ישובים מהפסקות חשמל ממושכות. חלק גדול מהתקלות נגרם מנפילת עצים על קווי מתח גבוה.

נוכח העיצומים פנתה חברת החשמל לבית הדין לעבודה בבקשה שיורה לעובדים לחזור לעבודה במתכונת חירום. בית הדין לעבודה נענה לבקשת החברה והוציא צו זמני, עדין לדיון שצפוי להתקיים הלילה בחצות.

בחברת החשמל מנהל עימות מתמשך בין ההנהלה והעובדים על רקע תכניות התייעלות ופיטורי עובדים.

 מוועד עובדי חברת החשמל נמסר בתגובה: " עובדי חברת החשמל פרוסים בשעות אלה בכל האתרים ברחבי הארץ וקורסים תחת העומס שנובע כתוצאה מנהול כושל של הנהלת החברה והזנחה פושעת של מדינת ישראל בכל הקשור למשק החשמל במשך 15 שנה. מדינת ישראל היא האחראית למצב תשתיות החשמל כיום בישראל. שנים של חניקת תעריפי החשמל הוביל לקיצוצים בתקציב שהביאו לאי השקעה בתשתיות החלוקה וההולכה ולפיטורי עובדים. פניית הנהלת החברה לבית המשפט נועדה על מנת לכסות את עצמה מהקטסטרופה שיצרה תוך ניסיון להפיל את המצב על העובדים".


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy