פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 16.04.2024
ראשי ENI יגיעו ביום חמישי
26/10/2015 20:15

משלחת של חברת האנרגיה האיטלקית ENI צפויה להגיע לישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהושר האנרגיה יובל שטייניץ ומנהלים בכירים בענף האנרגיה. כך מדווח ערות הטלוויזיה והאינטרנט 24I news. הפגישה תהיה המשך לנושאי שיתוף הפעולה שנדונו בפגישת ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת איטליה בפירנצה בסוף אוגוסט.

 | חדשות האנרגיה |

מקורות בענף האנרגיה אמרו שבראש המשלחת, שתנחת כאן ביום חמישי לביקור בן יום אחד,  יעמוד קלאודיו דסקאלצי מנכ"ל ENI, שיציג את תכניתו לשיתוף פעולה אזורי. דסקאלצי ייפגש גם עם מנהלי חברות הגז בישראל, ובהם יצחק תשובה בעל השליטה בקבוצת דלק, גדעון תדמור יו"ר דלק אנרגיה, יוסי אבו מנכ"ל החברה וביני זומר מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל.

  ENI היא המגלה והמפתח של שדה הגז החדש זוהור מצפון לדלתא במצרים. דסקאלצי נפגש כבר אם מנהיגי מצרים וקפריסין והעלה בפניהם תכנית לפיתוח אזורי של שדות הגז שהתגלו באזור, במטרה לייצא גז לאירופה. הכוונה היא לרכז גז ממצרים, קפריסין וישראל, להנזיל אותו באמצעות מתקן ה-LNG של יוניון פנוסה במצרים, בו שותפה גם ENI. הנזלת הגז תאפשר לייצא את הגז במכליות לאירופה ולשווקים נוספים.

 איחוד תשתיות הגז יחסוך כסף וזמן באמצעות פיתוח משותף, בהנחה שמתווה הגז הישראלי יאושר בתוך פרק זמן סביר.

ENI נשלטת על ידי ממשלת איטליה. במקביל לעניין הרב שמגלה ENI   בגז הישראלי היא פעילה מאד גם במצרים ובאירן. בעקבות הסנקציות  הכלכליות צמצמה  ENI את נוכחותה באירן אולם היא מקווה להשתלב בתכניות הפיתוח המואצות של ענף האנרגיה באירן, לאחר ההסרה הצפויה של הסנקציות על מדינה זו.   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy