פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 02.05.2024
תיקון רשת החשמל מתעכב
26/10/2015 20:17

עשרות אלפי משפחות באזור המרכז נערכות לבלות ערב נוסף בהפסקת חשמל, לאחר שחברת החשמל לא עמדה בתחזיותיה שכל התקלות יתוקנו היום בצהריים. על פי העדכון האחרון של החברה יש עדיין כ-38,000 משפחות מנותקות מחשמל, רובן באזור רעננה, נתניה הרצליה ורמת השרון.

 | חדשות האנרגיה |

הפסקת החשמל המתמשכת, שהיא ארוכה וחמורה אף מתקלת החשמל שנגרמה כתוצאה מסופת השלג בשנה שעברה, מעוררת ביקורת רבה על חברת החשמל ועובדיה, הממשיכים לטעון בתוקף שהם אינם עושים "שביתה איטלקית" ורק ריבוי התקלות, התשתית הרעועה ומחסור בצוותים מונעים תיקון מהיר של עשרות התקלות. בחברה מדווחים על מאות תקלות הנגרמות מנפילת עצים, פגיעת חפצים בחוטי חשמל ונפילת עמודי מתח גבוה כתוצאה מהסופה.

למרות המאמצים המוגברים אין עדיין לחברה תחזית לגבי השלמת תיקון התקלה. כמחווה של התגייסות ואולי אף רמז עבה כלפי העובדים הודיעה חברת החשמל כי ביטלה את השתתפות עובדיה במשחקי הספורט של וועדי העובדים "הספורטיאדה" שנועדה להתקיים באילת.

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור שהופיע היום בבדיון שערכה וועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חיבור מפעלים לגז של הכנסת  נדרש גם לנושא התקלה והבטיח כי יוסקו מסקנות. יו"ר הוועדה איתן כבל תבע ממרידור לחקור את התקלה ולהטיל את האחריות על האשמים:  "לא יכול להיות שעדיין עשרות אלפי אזרחים מנותקים מחשמל. לא יכול להיות שאין בעל בית ואנחנו בתחושה של חוסר אונים. הפעם כולם יצטרכו לתת תשובות. מישהו צריך ללכת הביתה, מישהו צריך לשלם על המחדל הזה ואנחנו נתבע שמישהו ישלם בראשו. אי אפשר שהנהלות כושלות יפילו הכל על העובדים, שתמיד הם משלמים את המחיר והפעם זה עבר גם לאזרחי מדינת ישראל". אמר כבל

מרידור, הגיב ואמר כי "מה שחשוב עכשיו זה לחבר את כולם לחשמל ואחר כך נבדוק הכל ונסיק מסקנות".

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy