פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
אלפי בתים עדיין מנותקים מחשמל
27/10/2015 21:57

48 שעות מאז פרצה הסערה, מנותקים אלפי בתים מרשת החשמל וחברת החשמל אינה מצליחה להשלים את תיקון התקלות. על פי הודעה שפרסמה החברה הבוקר מנותקים עדיין כ-8000 משקי בית. בינתיים גוברות הדרישות להקים וועדת חקירה שתבחן את האירועים ותסיק מסקנות לגבי היערכות חברת החשמל, תפקוד ההנהלה והעדויות על חבלה מכוונת של ארגון עובדי החברה בפעולות התיקון.

 | חדשות האנרגיה |

התקלה המתמשכת פגעה באלפי נזקקים ובהם חולים הנזקקים לחשמל לפעול מכשירי דיאליזה, ונכים שנשארו מחוץ לביתם או נתקעו בבתיהם כתוצאה משיתוק מעליות. כמו כן חשופה חברת החשמל לתביעות פיצויים מאנשים ועסקים שנפגעו כלכלית כתוצאה מהפסקת החשמל. על פי החלטת רשות החשמל ניתן לתבוע מחברת החשמל פיצוי בשווי 5% מחשבון החשמל על כל 20 שעות שלמות של הפסקת חשמל.

יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת איתן כבל הודיע על כוונתו לזמן לישיבה הקרובה של הוועדה את שר האנרגיה יובל שטייניץ, על מנת שימסור הסברים על ההיערכות והטיפול בתקלות. כבל רמז שעל שטייניץ להתפטר מתפקידו בעקבות האירועים. "הקריסה הזו בהחלט היתה נמנעת, אבל אף אחד לא עשה כדי למנוע אותה" אמר כבל "יש לא מעט מדינות שהשר הממונה כבר היה מתפטר מתפקידו" כבר הודיע כי הוא מתכוון לפעול להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית.

השר שטייניץ יבקר היום במרכז השליטה של חברת החשמל ויקבל הסברים על היקף התקלה והטיפול של החברה בחידוש אספקת החשמל ליתר המנותקים.

 

   


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy