פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 19.04.2024
תיקון הרשת יושלם היום
28/10/2015 11:11

ברת החשמל צפויה להשלים היום את חיבור כל המנויים שנותקו מהרשת בעקבות הסופה. על פי דיווח החברה נותרו הבוקר עוד כמה מאות מנויים מנותקים שחיבורם יושלם בשעות הקרובות.

 | חדשות האנרגיה |

בעקבות התקלה והטענות על הכשלים בתפקוד החברה צפויים לקום מספר צוותי בדיקה שיתחקרו את האירועים. חברת החשמל תקים צוות בדיקה פנימית בראשות מנהל בדרגת סמנכ"ל. שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע כי מינה את מנכ"ל משרדו שאול מרידור לעמוד בראש צוות בדיקה חיצוני. בנוסף לכך נשמעים קולות בכנסת להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית ודרישה ממבקר המדינה לקיים בדיקה מיוחדת בנושא.

במהלך התקלה עלו חילופי האשמות קשים בין הנהלת חברת החשמל, שהאשימה את וועד העובדים בעיכוב הפעולות, ובשיבוש שיתופי פעולה עם קבלנים פרטיים. וועד העובדים מאשים את ההנהלה בתפקוד לקוי. לחילופי ההאשמות הצטרפה גם רשות החשמל, שהואשמה על ידי חברת החשמל בתקצוב חסר של מערכת ההולכה, שהיא המערכת שנפגעה בסופה, בעוד יו"ר רשות החשמל מאשימה את הנהלת החברה באי שיתוף פעולה בבדיקת עלויות מערכת ההולכה, ובשימוש לקוי בתקציב שהוקצה לשיפור המערכת.

בין רשות החשמל לחברה יש גם מחלוקת לגבי זכות הלקוחות לתבוע פיצוי. הרשות טוענת שעל חברת החשמל לפצות לקוחות על פי תחשיב של 5% מהחשבון החודשי על כל 20 שעות שלמות של תקלה. מנכ"ל רשות החשמל טען במהלך דיון בכנסת שמדובר בפיצוי במקרה של תקלה שוטפת ולא במקרה של תקלה שנגרמה מכוח עליון כמו הסופה. גורמים בחברת החשמל הבהירו היום שהחברה טרם גיבשה עמדה רשמית והנושא יבורר בדיונים עם רשות החשמל. גם אם תחוייב חברת החשמל לשלם פיצוי על פי הנוסחה שנקבעה, מדובר בסכומים זניחים על פי כל קנה מידה. רשות החשמל הודיעה כי היא בוחנת אפשרות לשנות את סכומי הפיצוי.

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy