פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 18.04.2024
פסגות ממליצה: דלק קידוחים
28/10/2015 13:53

חברת ההשקעות פסגות מזהה את ההתעוררות בענף הגז וחוזרת לסר את ניירות הערך של השותפויות והמניות בהמלצה לתשואת יתר: פסגות ממליצה בתשואת יתר על חברות דלק (מחיר יעד 1070), דלק קידוחים (מחיר יעד 16.4), אבנר (מחיר יעד 2.84), אלון גז (מחיר יעד 76), רציו (מחיר יעד 0.34) וישראמקו (מחיר יעד 0.84). מניית דלק קידוחים, הנסחרת להערכת האנליסטים ב-20% מתחת למחירה, מצויינת כמניה המועדפת ברשימה.

 | חדשות האנרגיה |

 על פי הסקירה שפורסמה אתמול, לא תמנע תגלית הגז בשדה זוהור יצור גז ישראלי למצרים, מפני שלהערכת האנליסטים תופנה כל כמות הגז שהתגלתה, כמו גם הגז שעשוי להגיע מתגליות נוספות, לצריכה עצמית של מצרים, בעוד שהגז הישראלי מיועד למתקני ההנזלה וליצוא ממצרים.

עם זאת מציינים האנליסטים כי בחוזי יצוא הגז משדה לווייתן ותמר קיימת בעיית מחיר מפני שמחירי הספוט של הגז כבר ירדו לפחות משמונה דולר ליחידת חום. עלות ההובלה של הגז הנוזלי היא 4.5-2.5 דולר ליחידת חום והדבר מצמצם מאד את המרווח שנותר ליצואני הגז ישראל. עם זאת מיוצא הגז ממתקני ההנזלה על פי חוזים ארוכי טווח שמחירים גבוה ממחיר הספוט.

יצוא הגז משדה לווייתן מתוכנן להתחיל רק בעוד מספר שנים וקיימת אי וודאות לגבי מחירי הגז בתקופה הרלבנטית.

בענף האנרגיה מצפים למציאת פתרון מוסכם שעל פיו יפרוש אריה דרעי מתפקידו כשר הכלכלה ויעביר את סמכויותיו לראש הממשלה. המהלך אמור לאפשר את החתימה והאישור של מתווה הגז. אישור המתווה יאפשר לחברות הגז לחתום על חוזי היצוא ולהיערך ליצור גז. יצוא הגז משותפות תמר למתקן ההנזלה המצרי יוניון פנוסה אמור להתחיל בשנת 2018. מדובר בחוזה של 6 BCM על פני 12 שנים במחיר התחלתי של 5.5 דולר ליחידת חום.  


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy