פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 25.04.2024
דסקלזי מציע שיתוף פעולה אזורי
29/10/2015 19:55

מנכ"ל חברת האנרגיה האיטלקית ENI קלאודיו דסקלזי נפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה יובל שטייניץ ומנכ"ל משרדו שאול מרידור. בהמשך היום נפגש דסקלזי עם יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק, גדעון תדמור יו"ר דלק קידוחים ויוסי אבו מנכ"ל החברה.

 | חדשות האנרגיה |

 בפגישותיו מנסה דסקלזי לחבר את הגורמים הפעילים בענף הגז באגן המזרחי של הים התיכון, לשיתוף פעולה ושיתוף בתשתיות על מנת להוזיל את פיתוח מאגרי הגז ולשפר את היכולת לשווק את הגז שיופק באיזור לאירופה.

ENI היא בעלת תגלית הגז בשדה זוהור שהתגלה לאחרונה במימי מצרים, וכמו כן היא שותפה בכירה במתקן הנזלת הגז של שותפות יוניון פנוסה במצרים. קידוחי האימות של מאגר זוהור אמורים להתחיל בעוד כחודשיים ועל פי ההערכות יתברר באמצע השנה הבאה גודלו של המאגר וכמות הגז שניתן להפיק ממנו. על פי הערכות מדובר במאגר בגידול דומה למאגר הישראלי לווייתן, היכול לספק חלק משמעותי מהצריכה של מצרים אבל לא ייעוד למתקני הנזלת הגז המצריים, העומדים מזה כשנתיים ללא שימוש. על פי התכנית שמציע דסקלזי, תוקם מערכת הולכה משותפת ממאגר הגז הקפריסאי אפרודיטה, המאגר הישראלי הסמוך לו לווייתן, מאגר תמר ומאגר זוהור, שתוביל את הגז למתקן ההנזלה של שותפות יוניון פנוסה. משם ייוצא הגז לאירופה, התלויה היום ביבוא גז מרוסיה ומחפשת אחר מקורות גז נוספים. דסקלזי כבר הציג את תכניתו בפני ראשי מצרים וקפריסין, שהביעו עניין בתכנית. יצויין שחברת ENI פעילה גם במיזמי אנרגיה באירן, ובוחנת אפשרות להרחבת פעילותה לאחר שיוסרו הסנקציות הכלכליות על אירן.

בפגישה בין לסקלזי לשטייניץ אמר שטייניץ כי הוא מקווה שהממשלה תשלים בשבועות הקרובים את אישור מתווה הגז, וכי ישמח אם חברת ENI תפעל בישראל לאיתור ופיתוח מאגרי גז חדשים, ותבחן את רכישת מאגרי תנין וכריש העומדים, על פי תנאי המתווה למכירה. שטייניץ אמר כי על פי בדיקות שנערכו יש במים הכלכליים של ישראל מאגרי גז נוספים מלבד המאגרים שהתגלו.    


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy