פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 27.04.2024
גבאי: לייצר אנרגיה מפסולת
29/10/2015 19:57

השר להגנת הסביבה אבי גבאי מאשר שהמערכת להפרדת אשפה במקור כשלה, ומציע רפורמה לתיקון המצב. בכנס בנושאי סביבה של "דמרקר" שהתקיים היום אמר השר גבאי: נשנה את מדיניות ההפרדה במקור ונכניס שחקנים נוספים שייצרו תחרות באיסוף אריזות".

 | חדשות האנרגיה |

לאחר הצלחה שנחלה המדינה בהפרדת פסולת עיתונים ובמחזור בקבוקי פלסטיק, נכשלו המאמצים לקדם הפרדה נוספת של האשפה, בין היתר בשל חוסר שיתוף פעולה מצד האזרחים וחוסר בהירות לגבי סוג האשפה שממחזר תאגיד האיסוף תמיר. הכישלון הביא את המשרד להגנת הסביבה ליזום תכנית חליפית להפרדת אשפה, שתתבסס על הליכי הפרדה תעשייתיים. בכנס שהתקיים היום אמר השר גבאי: "בנוגע לפסולת בישראל נעשו דברים טובים בעבר אבל יש מה לתקן. אני פחות רואה בהפרדה במקור דגל מרכזי. למרות ההשקעות הגדולות לא הצלחנו בנושא הזה. אין באמת חצי מיליון בתי אב שמפרידים פסולת בבית. כמדיניות, נשקיע יותר במיון באמצעות טכנולוגיות לאחר איסוף הפסולת. גם העולם הולך היום לכיוון של מיון לאחר איסוף הפסולת."

גבאי אמר שמשרדו יוזם את פתיחת שוק איסוף האשפה והמיון לתחרות, כך שתאגיד תמיר לא יהיה מונופול בתחום. "נפעל לכך שהרשויות מקומיות יוכלו להתקשר עם חברות אחרות כדי לנהל את איסוף ומיון האריזות. אנחנו רוצים שייכנסו עוד מתחרים מכיוון שהיום זהו שוק של מונופולים" אמר השר גבאי. גבאי אמר שמשרדו פועל גם לאיתור טכנולוגיות שיקטינו את הצורך בהטמנת פסולת לטובת טכנולוגיות לייצור אנרגיה מפסולת. 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy